Nieuwsgierig waar je aan gaat werken? Onze treinen zitten vol technische innovaties die je blijven uitdagen. Wat dacht je van talloze sensoren die waardevolle data geven aan IT-systemen, usb-oplaadpunten, de automatisch uitschuivende drempel als je de trein instapt. En dan zijn er ook de essentiële onderdelen van de trein, zoals goed onderhouden wielen en veilige hoogspanning. Met zoveel variatie is geen dag hetzelfde.
Van kleine modificaties aan airco’s of draai- en wielstellen tot de revisie van een complete treinserie: na revisie zijn onze producten helemaal klaar om weer ruim een miljoen kilometer af te leggen!
Bij onze TechniekFabriek in Zwolle, Amsterdam of Berkel-Enschot word je binnen twee jaar opgeleid tot monteur mechatronica (mbo-2). In deze unieke combinatie van werken en leren draai je volledig mee in een team in de operatie. Zo leer je de nieuwste technieken kennen en ben jij helemaal klaar voor een baan als monteur. NS verzorgt de stages en jouw volledige studiekosten. Bovendien ontvang jij al salaris in het tweede jaar!
Als alles goed gaat, kunnen treinen met vlakke plaatsen op de wielen vanaf de herfst 2024 naar de splinternieuwe kuilwielenbank bij het onderhoudsbedrijf in Leidschendam. Ze kunnen, na een behandeling van 20 minuten per wielas, met perfect ronde wielen de dienstregeling weer inrollen. Lees hier meer over de nieuwe kuilwielenbank.
Sander
“Geen dag is hier hetzelfde en dat maakt het werk zo leuk.” Sander Hodes is planner service herstel en onderhoud op het materieelbesturingscentrum Nederland. Momenteel is hij tijdelijk gedetacheerd als voorbereider van dienst. Binnen deze functie werkt Sander aan het classificeren en efficiënt aanbieden van defecten aan de treinen van NS: “Binnen het materieel besturingscentrum werken we met een helpdeskmedewerker, een senior helpdeskmedewerker, twee planners en een voorbereider van dienst. Die voorbereider van dienst is een nieuwe functie die het werkproces nog efficiënter moet gaan maken. Het vormgeven van de nieuwe werkwijze is erg leuk om te doen.”
Chantal
“Hoe vet is het dat je treinen ziet rondrijden in Nederland die jij met je team van begin tot eind hebt gemoderniseerd?” Chantal is Junior Engineer bij NS Treinmodernisering in Haarlem. Met haar team zorgt ze ervoor dat alle elektrische (sub)systemen aan elkaar gekoppeld worden in treinen die gemoderniseerd worden. Chantal legt uit: “Wij als productgroep Energievoorziening zorgen eigenlijk voor alle bekabeling in de trein, de kabelloop van de bekabeling en de kabeldragers waar de bekabeling in gemonteerd wordt.
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.