Met de impact van corona en het personeelstekort staan gezondheid en vitaliteit dit jaar extra hoog op onze agenda. Het bestuur en medezeggenschap zijn hiervoor een unieke samenwerking aangegaan. Collega’s kunnen via het programma ‘Zo blijven we samen vitaal’ ideeën aandragen die het werkplezier verder vergroten.
Als je bij NS komt werken, helpen wij je op verschillende manieren om gezond te blijven. Wil je bijvoorbeeld weten hoe het ervoor staat met je gezondheid en energieniveau? Met de vragenlijst van onze Energiemeter weet je het zo. Je kunt aansluitend ook een afspraak maken met een vitaliteitscoach voor een gezondheidscheck. Zo blijf jij goed in je vel bij NS.
Het Oplaadstation is hét platform binnen ons intranet met informatie, tips en inspiratie om gezond en energiek te blijven en je werk met plezier te doen. Ook lees je hier meer over de ondersteuning die NS je daarbij biedt. Veel van die hulp staat voor collega’s overzichtelijk bij elkaar in onze Fitwijzer.
Wil jij net als veel van onze collega’s meedoen aan sportieve events? Railsport organiseert die, nationaal en zélfs internationaal. Regelmatig staan er culturele evenementen, familiedagen en vitaliteitsprogramma’s op de agenda. Op ons hoofdkantoor in Utrecht kun je zelfs gebruik maken van het incompany fitnesscentrum.
Hanneke
Tussen 08.00 en 16.30 uur stuurt Hanneke (37) als manager productie vijftig mensen aan. En daarbuiten zorgt ze voor haar kleine van 2 jaar oud. Die combinatie – het ouderschap en een verantwoordelijke functie – kan pittig zijn. Mede daarom switchte ze van werkgever en kwam ze bij NS terecht: “Ik koos voor een gezin, en zocht daarom een plek met goede voorwaarden voor ouderschap.”
Hielke
Van je hobby je werk maken: monteur Hielke (19) kreeg het voor elkaar. “Ik had als kind al een fascinatie voor treinen. Mijn moeder nam me altijd met de trein mee op pad naar opa en oma. Toen is die liefde voor treinen ontstaan, en nooit meer weggegaan.”
Floor
Floor is IT-trainee bij NS. Op de afdeling Reisbegeleiding gaat ze samen met haar team over de omreisadviezen bij een verstoring op het spoor. “Als er iets gebeurt op het spoor, dan komt dat bij het OCCR (operationeel controle centrum rail) binnen. Medewerkers van het OCCR gebruiken dan onze applicatie om de verstoring in te voeren en aan de hand van de informatie die wordt ingevoerd genereren wij de omreisadviezen. Dit vind je terug in onder andere de omroepberichten op het station, want dat komt van mijn team. Dat is super leuk, super concreet en heel zichtbaar.”
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.