Bij een grote werkgever als NS maak je al snel impact op de hele organisatie, van kwaliteit, milieu, spoorwegveiligheid tot arbeidsomstandigheden. Een flinke uitdaging! Je schakelt met veel verschillende afdelingen en mensen, en bent voor hen een belangrijke schakel bij het veilig werken. Want of jij er nou voor zorgt dat iedereen veilig kan werken, de mogelijke veiligheidsrisico’s van een nieuwe trein of onveilige situaties op het spoor onderzoekt, of helpt bij procesgericht werken om de kwaliteit te borgen; we doen het altijd samen. Zo’n 90 QHSE-professionals van verschillende expertises werken met veel drive aan een proactieve veiligheidscultuur. Wetgeving is daarbij de basis, maar ook: wat vind jíj? Want jouw kennis, kunde en ervaring is onmisbaar voor de reis van morgen.
Help jij je vakcollega’s om hun dagelijkse operatie om te zetten in procesgericht werken op een manier die voor hen werkt? Met jouw adviezen en drive zorg jij ervoor dat de kwaliteit en veiligheid goed geregeld is!
Minimaliseer jij de impact van onze activiteiten op het milieu? Van geluidsoverlast tot verontreiniging, jij adviseert en onderzoekt incidenten. Waar kan het beter? En hoe kunnen we incidenten in de toekomst voorkomen?
Zorg jij voor een veilige treinreis voor alle spoorgebruikers? Je onderzoekt onveilige situaties en denkt mee bij uitdagende vraagstukken. Van stationsverbouwingen tot een onbeveiligde spoorwegovergang. Wat zijn de risico’s? Hoe kan het beter?
Zorg jij ervoor iedereen ook weer gezond naar huis gaat? Als arbospecialist zorg jij dat onze medewerkers veilig werken, doe je inspecties en geef je advies over hoe systemen het beste kunnen worden neergezet.
Als alles goed gaat, kunnen treinen met vlakke plaatsen op de wielen vanaf de herfst 2024 naar de splinternieuwe kuilwielenbank bij het onderhoudsbedrijf in Leidschendam. Ze kunnen, na een behandeling van 20 minuten per wielas, met perfect ronde wielen de dienstregeling weer inrollen. Lees hier meer over de nieuwe kuilwielenbank.
Sander
“Geen dag is hier hetzelfde en dat maakt het werk zo leuk.” Sander Hodes is planner service herstel en onderhoud op het materieelbesturingscentrum Nederland. Momenteel is hij tijdelijk gedetacheerd als voorbereider van dienst. Binnen deze functie werkt Sander aan het classificeren en efficiënt aanbieden van defecten aan de treinen van NS: “Binnen het materieel besturingscentrum werken we met een helpdeskmedewerker, een senior helpdeskmedewerker, twee planners en een voorbereider van dienst. Die voorbereider van dienst is een nieuwe functie die het werkproces nog efficiënter moet gaan maken. Het vormgeven van de nieuwe werkwijze is erg leuk om te doen.”
Chantal
“Hoe vet is het dat je treinen ziet rondrijden in Nederland die jij met je team van begin tot eind hebt gemoderniseerd?” Chantal is Junior Engineer bij NS Treinmodernisering in Haarlem. Met haar team zorgt ze ervoor dat alle elektrische (sub)systemen aan elkaar gekoppeld worden in treinen die gemoderniseerd worden. Chantal legt uit: “Wij als productgroep Energievoorziening zorgen eigenlijk voor alle bekabeling in de trein, de kabelloop van de bekabeling en de kabeldragers waar de bekabeling in gemonteerd wordt.
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.