Bij een grote werkgever als NS maak je al snel impact op de hele organisatie, van kwaliteit, milieu, spoorwegveiligheid tot arbeidsomstandigheden. Een flinke uitdaging! Je schakelt met veel verschillende afdelingen en mensen, en bent voor hen een belangrijke schakel bij het veilig werken. Want of jij er nou voor zorgt dat iedereen veilig kan werken, de mogelijke veiligheidsrisico’s van een nieuwe trein of onveilige situaties op het spoor onderzoekt, of helpt bij procesgericht werken om de kwaliteit te borgen; we doen het altijd samen. Zo’n 90 QHSE-professionals van verschillende expertises werken met veel drive aan een proactieve veiligheidscultuur. Wetgeving is daarbij de basis, maar ook: wat vind jíj? Want jouw kennis, kunde en ervaring is onmisbaar voor de reis van morgen.
Help jij je vakcollega’s om hun dagelijkse operatie om te zetten in procesgericht werken op een manier die voor hen werkt? Met jouw adviezen en drive zorg jij ervoor dat de kwaliteit en veiligheid goed geregeld is!
Minimaliseer jij de impact van onze activiteiten op het milieu? Van geluidsoverlast tot verontreiniging, jij adviseert en onderzoekt incidenten. Waar kan het beter? En hoe kunnen we incidenten in de toekomst voorkomen?
Zorg jij voor een veilige treinreis voor alle spoorgebruikers? Je onderzoekt onveilige situaties en denkt mee bij uitdagende vraagstukken. Van stationsverbouwingen tot een onbeveiligde spoorwegovergang. Wat zijn de risico’s? Hoe kan het beter?
Zorg jij ervoor iedereen ook weer gezond naar huis gaat? Als arbospecialist zorg jij dat onze medewerkers veilig werken, doe je inspecties en geef je advies over hoe systemen het beste kunnen worden neergezet.
“Het leek wel Sinterklaas met het uitpakken van het gereedschap.” De afgelopen periode ontvingen eerstejaarsstudenten van de NS TechniekFabriek een accuboormachine van Milwaukee en een rugzak vol gereedschap. Een mooie eerste beloning voor de inzet van deze studenten tijdens hun mbo-2 opleiding tot Monteur service en onderhoud (SOT2). De NS-opleiding die studenten voorbereidt op het werken als monteur TreinTechniek.
Geertje
Hoe is het om te werken als monteur bij NS? Kan je uit de voeten met een rol duct tape en een bus WD-40 of is het wat ingewikkelder? In deze aflevering inspecteren we een trein met Geertje.
Rolinka
Rolinka Otten werkt al 24 jaar bij NS en adviseert tegenwoordig over het onderhoud van stations in Noordoost-Nederland, waaronder Groningen, Friesland en Drenthe. Ze kwam binnen via een stage tijdens haar laatste jaar mbo-bouwkunde en heeft sindsdien altijd in onderhoud gewerkt. “Vanuit die stage kreeg ik de aanbieding om nog een jaartje mee te lopen, onder het mom van ‘staat leuk op je CV.’ Maar ik zit er nog steeds!”
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.