Bij een grote werkgever als NS maak je al snel impact op de hele organisatie, van kwaliteit, milieu, spoorwegveiligheid tot arbeidsomstandigheden. Een flinke uitdaging! Je schakelt met veel verschillende afdelingen en mensen, en bent voor hen een belangrijke schakel bij het veilig werken. Want of jij er nou voor zorgt dat iedereen veilig kan werken, de mogelijke veiligheidsrisico’s van een nieuwe trein of onveilige situaties op het spoor onderzoekt, of helpt bij procesgericht werken om de kwaliteit te borgen; we doen het altijd samen. Zo’n 90 QHSE-professionals van verschillende expertises werken met veel drive aan een proactieve veiligheidscultuur. Wetgeving is daarbij de basis, maar ook: wat vind jíj? Want jouw kennis, kunde en ervaring is onmisbaar voor de reis van morgen.
Help jij je vakcollega’s om hun dagelijkse operatie om te zetten in procesgericht werken op een manier die voor hen werkt? Met jouw adviezen en drive zorg jij ervoor dat de kwaliteit en veiligheid goed geregeld is!
Minimaliseer jij de impact van onze activiteiten op het milieu? Van geluidsoverlast tot verontreiniging, jij adviseert en onderzoekt incidenten. Waar kan het beter? En hoe kunnen we incidenten in de toekomst voorkomen?
Zorg jij voor een veilige treinreis voor alle spoorgebruikers? Je onderzoekt onveilige situaties en denkt mee bij uitdagende vraagstukken. Van stationsverbouwingen tot een onbeveiligde spoorwegovergang. Wat zijn de risico’s? Hoe kan het beter?
Zorg jij ervoor iedereen ook weer gezond naar huis gaat? Als arbospecialist zorg jij dat onze medewerkers veilig werken, doe je inspecties en geef je advies over hoe systemen het beste kunnen worden neergezet.
Als NS een nieuwe trein bestelt, is er een heel eisenpakket waaraan de trein moet voldoen. En dat pakket van eisen, moet natuurlijk ook getest worden. Ruben Sieraal is system engineer bij NS en hij houdt zich dagelijks bezig met het testen van pneumatische onderdelen (de onderdelen die werken op luchtdruk) zoals deuren en klimaatsystemen van NS-treinen. Ruben legt uit: “dan controleer ik de onderdelen en dan beoordeel ik of alles veilig is en aan de specificaties voldoet. Dit heb ik vooral gedaan bij de nieuwe intercity van NS (ICNG) om deze trein goedgekeurd te krijgen.”
Jasper
Ik werk als revisiemonteur bij het Componentenbedrijf in Berkel-Enschot, bij de afdeling Sanitair. De werkzaamheden bestaan vooral uit het schoonmaken en reviseren van toilet units. Reviseren houdt in dat we versleten onderdelen van een treinobject vervangen, zoals boutjes, moertjes en ringetjes. Wij vernieuwen die onderdelen zodat een object weer goed kan functioneren. Mijn werkplek is eigenlijk één grote hal met pallets en werkbanken waar gereedschapsborden aan vast zijn gemaakt.
Roberto
Ik ben hoofdmonteur bij de afdeling Componenten. Mijn werkzaamheden bestaan uit het herstellen van onderdelen en het begeleiden van monteurs, zodat zij mooie onderdelen kunnen maken voor de spoorwegen. Op onze werkplaats in Berkel-Enschot krijgen wij regelmatig onderdelen aangeleverd. Samen met een andere hoofdmonteur bespreken we op basis van de technische moeilijkheidsgraad wie met welke onderdelen aan de slag gaat.
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.