Ben jij altijd op zoek hoe het nóg beter kan? En weet jij het beste uit mensen te halen? Dan is het tweejarige traineeship Operationeel Management echt iets voor jou! Zo denk je het ene moment mee over veranderingen binnen NS en pak je uitdagende opdrachten op, terwijl je het andere moment midden in de operatie staat om je collega’s op de vloer te inspireren tot de beste service. Wij leren je alle facetten van het leidinggeven, zodat jij ervoor kunt zorgen dat de reis van morgen voor miljoenen reizigers steeds beter en leuker wordt. Bovendien leer je ook jezelf én NS goed kennen. Zo ontwikkel je persoonlijk leiderschap en werk je het laatste jaar aan een business opdracht binnen een afdeling naar jouw keuze!
In het traineeship word je als manager direct flink uitgedaagd. Om ervoor te zorgen dat jij het maximale uit jezelf kunt halen, krijg je volop persoonlijke begeleiding. Daarnaast staan jouw collega managers altijd voor je klaar om jou verder te helpen met een vraagstuk in je dagelijkse operatie, maar ook met je carrière. Werk jij straks mee aan de trein van morgen?
"Mijn vrouw heeft mij stiekem opgegeven voor de Beste Nieuwkomer Award. Afgelopen zaterdag heb ik gewonnen in de categorie Tech omdat ik mijn talent bijvoorbeeld inzet om NS.nl te onderhouden: een website waar miljoenen reizigers gebruik van maken."
“We zien de laatste jaren veel nieuwe modaliteiten opkomen, zoals e-bikes, stepjes en zelfrijdend wegvervoer,” legt Manager Corporate Strategie Jan Tijs Nijssen uit. “Waar wij erg in geloven is het principe Mobility-as-a-Service (MaaS). Daarbij koppel je eigenlijk al die mobiliteiten in één app. Zo krijg je één plek waar je je reis van A tot Z kan plannen, boeken en betalen.
"De trein is eigenlijk mijn rijdende kantoor", vertelt districtmanager Nadine van der Pol. "Tijdens mijn werk voor 23 verschillende Kiosken en StationsHuiskamers ben ik soms wel 3 tot 4 dagen door heel Nederland aan het reizen."
"Als je denkt aan een contractmanager, denk je misschien aan iemand die hele dagen met haar neus in de papieren zit. Nou, dat is bij NS Stations Services absoluut niet het geval," vertelt Esther. Zij managet en beheert de contracten die NS Stations heeft met externe partners.
"Ik ben vooral theoretisch bezig, maar zodra ik de trap afloop zie ik hoe die theorie in praktijk wordt uitgevoerd," vertelt Engineer Frank. "Elke dag komen er op de werkplaats in Haarlem treinen binnen voor onderhoud of reparatie. Ik zit boven die werkplaats op het kantoor en heb overzicht over wat er moet gebeuren met die treinen."
“Op drukke dagen is het op Utrecht Centraal één grote doorstroom van mensen, die reuring mis ik nu wel hoor”, vertelt Ramona. Sinds 10 jaar werkt ze als bakkerijmedewerkster bij de AH To Go op Utrecht Centraal. “Ik geniet van de drukte hier en zou niet meer anders willen."
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.