Wist je dat NS miljarden euro’s investeert in het moderniseren van treinen? Van stroomafnemers en bestickering tot digitalisering, een compleet nieuw interieur en innovatieve toepassingen als een automatische piloot. We blijven innoveren en verbeteren om aan de wensen van onze reizigers te kunnen blijven voldoen. Als assetmanager zorg jij dat dit verantwoord en volgens de richtlijnen gebeurt. Je schakelt daarom veel met verschillende stakeholders, over investeringen, risico’s, wetgeving en voorwaarden. Met jouw oog voor processen en kwaliteit, weet je draagvlak te creëren in de hele organisatie. Zo realiseer jij oplossingen waar we als NS achter staan. Altijd met de reiziger op 1.
Als assetmanager kom je te werken in een bedrijf met complexe technische systemen met een grote impact. Dat betekent dat je vaak voor inhoudelijke uitdagingen komt te staan!
Als alles goed gaat, kunnen treinen met vlakke plaatsen op de wielen vanaf de herfst 2024 naar de splinternieuwe kuilwielenbank bij het onderhoudsbedrijf in Leidschendam. Ze kunnen, na een behandeling van 20 minuten per wielas, met perfect ronde wielen de dienstregeling weer inrollen. Lees hier meer over de nieuwe kuilwielenbank.
Sander
“Geen dag is hier hetzelfde en dat maakt het werk zo leuk.” Sander Hodes is planner service herstel en onderhoud op het materieelbesturingscentrum Nederland. Momenteel is hij tijdelijk gedetacheerd als voorbereider van dienst. Binnen deze functie werkt Sander aan het classificeren en efficiënt aanbieden van defecten aan de treinen van NS: “Binnen het materieel besturingscentrum werken we met een helpdeskmedewerker, een senior helpdeskmedewerker, twee planners en een voorbereider van dienst. Die voorbereider van dienst is een nieuwe functie die het werkproces nog efficiënter moet gaan maken. Het vormgeven van de nieuwe werkwijze is erg leuk om te doen.”
Chantal
“Hoe vet is het dat je treinen ziet rondrijden in Nederland die jij met je team van begin tot eind hebt gemoderniseerd?” Chantal is Junior Engineer bij NS Treinmodernisering in Haarlem. Met haar team zorgt ze ervoor dat alle elektrische (sub)systemen aan elkaar gekoppeld worden in treinen die gemoderniseerd worden. Chantal legt uit: “Wij als productgroep Energievoorziening zorgen eigenlijk voor alle bekabeling in de trein, de kabelloop van de bekabeling en de kabeldragers waar de bekabeling in gemonteerd wordt.
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.