Wist je dat NS miljarden euro’s investeert in het moderniseren van treinen? Van stroomafnemers en bestickering tot digitalisering, een compleet nieuw interieur en innovatieve toepassingen als een automatische piloot. We blijven innoveren en verbeteren om aan de wensen van onze reizigers te kunnen blijven voldoen. Als assetmanager zorg jij dat dit verantwoord en volgens de richtlijnen gebeurt. Je schakelt daarom veel met verschillende stakeholders, over investeringen, risico’s, wetgeving en voorwaarden. Met jouw oog voor processen en kwaliteit, weet je draagvlak te creëren in de hele organisatie. Zo realiseer jij oplossingen waar we als NS achter staan. Altijd met de reiziger op 1.
Als assetmanager kom je te werken in een bedrijf met complexe technische systemen met een grote impact. Dat betekent dat je vaak voor inhoudelijke uitdagingen komt te staan!
Als NS een nieuwe trein bestelt, is er een heel eisenpakket waaraan de trein moet voldoen. En dat pakket van eisen, moet natuurlijk ook getest worden. Ruben Sieraal is system engineer bij NS en hij houdt zich dagelijks bezig met het testen van pneumatische onderdelen (de onderdelen die werken op luchtdruk) zoals deuren en klimaatsystemen van NS-treinen. Ruben legt uit: “dan controleer ik de onderdelen en dan beoordeel ik of alles veilig is en aan de specificaties voldoet. Dit heb ik vooral gedaan bij de nieuwe intercity van NS (ICNG) om deze trein goedgekeurd te krijgen.”
Jasper
Ik werk als revisiemonteur bij het Componentenbedrijf in Berkel-Enschot, bij de afdeling Sanitair. De werkzaamheden bestaan vooral uit het schoonmaken en reviseren van toilet units. Reviseren houdt in dat we versleten onderdelen van een treinobject vervangen, zoals boutjes, moertjes en ringetjes. Wij vernieuwen die onderdelen zodat een object weer goed kan functioneren. Mijn werkplek is eigenlijk één grote hal met pallets en werkbanken waar gereedschapsborden aan vast zijn gemaakt.
Roberto
Ik ben hoofdmonteur bij de afdeling Componenten. Mijn werkzaamheden bestaan uit het herstellen van onderdelen en het begeleiden van monteurs, zodat zij mooie onderdelen kunnen maken voor de spoorwegen. Op onze werkplaats in Berkel-Enschot krijgen wij regelmatig onderdelen aangeleverd. Samen met een andere hoofdmonteur bespreken we op basis van de technische moeilijkheidsgraad wie met welke onderdelen aan de slag gaat.
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.