Wist je dat NS miljarden euro’s investeert in het moderniseren van treinen? Van stroomafnemers en bestickering tot digitalisering, een compleet nieuw interieur en innovatieve toepassingen als een automatische piloot. We blijven innoveren en verbeteren om aan de wensen van onze reizigers te kunnen blijven voldoen. Als assetmanager zorg jij dat dit verantwoord en volgens de richtlijnen gebeurt. Je schakelt daarom veel met verschillende stakeholders, over investeringen, risico’s, wetgeving en voorwaarden. Met jouw oog voor processen en kwaliteit, weet je draagvlak te creëren in de hele organisatie. Zo realiseer jij oplossingen waar we als NS achter staan. Altijd met de reiziger op 1.
Als assetmanager kom je te werken in een bedrijf met complexe technische systemen met een grote impact. Dat betekent dat je vaak voor inhoudelijke uitdagingen komt te staan!
"Toen ik vier jaar was, kreeg ik mijn eerste modeltrein. Sindsdien ging ik ieder weekend naar het Spoorwegmuseum en ontwikkelde ik een interesse in techniek. De spoorwegen bleven me al die tijd interesseren. Nu ben ik storingsmonteur en controleer ik de binnen- en buitenkant van treinen. Bijvoorbeeld de koppelingen, de kabels en de lampen die branden. Ook lees ik storingen uit en doe ik remproeven. Ik heb dus van mijn hobby mijn werk gemaakt."
Reliability engineers voeren onder meer statistische analyses uit. Die verbinden ze met het technisch inzicht dat nodig is om de ernst van een storing of defect te kunnen inschatten, te kunnen beslissen wat er met de trein moet gebeuren, en zo objectief te kunnen beoordelen wat er speelt binnen een specifieke materieelserie.
Reliability engineers voeren onder meer statistische analyses uit. Die verbinden ze met het technisch inzicht dat nodig is om de ernst van een storing of defect te kunnen inschatten, te kunnen beslissen wat er met de trein moet gebeuren, en zo objectief te kunnen beoordelen wat er speelt binnen een specifieke materieelserie.