Van het optimaliseren van werkprocessen, tot de risicoanalyse van uitdagende projecten op kantoor of locatie; als QHSE-adviseur zorg jij voor een ongestoorde en onbezorgde treinreis en veilige werkplekken voor je collega’s. Jouw advies vormt de basis voor verbeteringen door het (lijn)management en met jouw drive help jij hen oplossingen te realiseren waar iedereen beter van wordt. Want Kwaliteit, Veiligheid en Milieu raakt iedereen, en we doen het altijd samen.

Goed geregeld

Kwaliteit

Bij QHSE Kwaliteit help jij je vakcollega’s hun dagelijkse operatie om te zetten in procesgericht werken om de kwaliteit en veiligheid te bewaken. Het verbeteren van processen is echter altijd mensenwerk in de praktijk. Maar wat kan je van bv. een machinist vragen? Hoe kunnen we een monteur ondersteunen om het onderhoud ‘in een keer goed’ uit te voeren. En hoe voldoe je aan de wetgeving, op een manier die werkbaar is voor iedereen? Samen bouwen we verder aan een open en lerende organisatie waar zaken ‘gewoon’ goed geregeld zijn.

Een veilige reis

Spoorwegveiligheid

Zorg jij voor een veilige treinreis voor onze reizigers en ons personeel? Je onderzoekt meldingen over onveilige situaties via onze veiligheidsapp, op kantoor en op locatie, en denkt mee over uitdagende vraagstukken. Een trein zonder conducteur, verbouwing op het station of een onbeveiligde overgang. Welke risico’s horen daarbij? Hoe kunnen we de vraagstukken zo oplossen dat de risico’s afnemen. Voldoen we aan de wetgeving? Maar ook, wat vind jíj? Want jouw kennis en ervaring is onmisbaar voor de reis van morgen!

Hoe kan het beter?

Arbo & Milieu

Bij QHSE Milieu minimaliseer jij de impact van onze activiteiten op het milieu, van geluid tot verontreiniging, en onderzoek je incidenten. Hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen? Bij QHSE Arbeidsveiligheid richt jij je juist op het welzijn van onze medewerkers. Hoe zorg je dat er veilig kan worden gewerkt? Elektrische installaties, werken op hoogte en de juiste werkhouding; jij zorgt ervoor dat iedereen ook weer gezond naar huis gaat.

"We blijven continu verbeteren op het gebied van kwaliteit, spoorwegveiligheid, arbeidsveiligheid en milieu. Als wij ons werk goed doen, dan hebben de reizigers een goede treinreis."

Nick

Quality assurance adviseur spoorwegveiligheid

Samenwerken aan kwaliteit en veiligheid

Bij NS QHSE werken zo’n 90 QHSE-professionals met veel drive aan het creëren van een proactieve veiligheidscultuur binnen NS en een lerende organisatie waarin we blijven verbeteren. We adviseren het management, monitoren de prestaties en de risico’s, en gaan aan de slag met uitdagende verbeterprojecten. Daarnaast help je mee het vakgebied binnen NS verder te ontwikkelen. Wetgeving is altijd de basis, maar je krijgt alle ruimte voor jouw eigen inbreng. Hoe kan het nóg beter? We horen het graag van je.

QHSE medewerkers in overleg

Dit is waar we samen voor gaan

Als QHSE-team helpen wij NS Operatie bij het verzekeren van een goede en betrouwbare bedrijfsvoering, het continu blijven verbeteren en het mogelijk maken van groei en wendbaarheid. Dit doen we door te sturen op een proactieve veiligheidscultuur met deskundige adviezen en toegankelijke en passende methoden, systemen en documentatie. Hier ga je straks mee aan de slag:

Een QHSE operatie met impact!

Continu blijven verbeteren

Kwaliteit als basis

  • Als één QHSE ondersteunen we het lijnmanagement. Dit doen we door te durven, door aan te spreken en veranderbereid te zijn;
  • We zorgen voor datagedreven besluitvorming met stuurinformatie;
  • We stellen plannen op voor gedragsverandering, met verschillende interventies per kwartaal;
  • Ons plan sluit aan op de strategie van NS: innoveren, digitaliseren en datagedreven werken;
  • We zorgen voor risico gestuurd werken met geaccepteerde risiconiveaus, inzicht in risicobeheersing en leading indicatoren.
  • We groeien verder naar een proactieve veiligheidscultuur en houden hier de focus, door de dialoog te versterken, kennis te verhogen en meldingen snel af te handelen;
  • Aantoonbaar compliant zijn aan milieu eisen en werken aan de implementatie van milieumanagement;
  • Arbeidsrisico's verder reduceren;
  • We maken een veilige groei op het spoor mogelijk door te ondersteunen bij verbeterprojecten, bijvoorbeeld met het opstellen veiligheidsdossiers, integraal veilig ontwerp en het toepassen van data-analyses.
  • Samen met het lijnmanagement ontwikkelen we een gedeelde visie en doelstellingen op kwaliteit;
  • We ondersteunen resultaatsturing met procesgericht werken. Door werkzaamheden te beschrijven, te managen en te verbeteren als een samenhangend geheel: de reiziger staat centraal. Zo helpen we de lijn om processen met onvoldoende performance te verbeteren;
  • Kwaliteitsverbetering gaat hand in hand met kostenbesparing (Cost of Poor Quality).

Een QHSE operatie met impact!

  • Als één QHSE ondersteunen we het lijnmanagement. Dit doen we door te durven, door aan te spreken en veranderbereid te zijn;
  • We zorgen voor datagedreven besluitvorming met stuurinformatie;
  • We stellen plannen op voor gedragsverandering, met verschillende interventies per kwartaal;
  • Ons plan sluit aan op de strategie van NS: innoveren, digitaliseren en datagedreven werken;
  • We zorgen voor risico gestuurd werken met geaccepteerde risiconiveaus, inzicht in risicobeheersing en leading indicatoren.

Continu blijven verbeteren

  • We groeien verder naar een proactieve veiligheidscultuur en houden hier de focus, door de dialoog te versterken, kennis te verhogen en meldingen snel af te handelen;
  • Aantoonbaar compliant zijn aan milieu eisen en werken aan de implementatie van milieumanagement;
  • Arbeidsrisico's verder reduceren;
  • We maken een veilige groei op het spoor mogelijk door te ondersteunen bij verbeterprojecten, bijvoorbeeld met het opstellen veiligheidsdossiers, integraal veilig ontwerp en het toepassen van data-analyses.

Kwaliteit als basis

  • Samen met het lijnmanagement ontwikkelen we een gedeelde visie en doelstellingen op kwaliteit;
  • We ondersteunen resultaatsturing met procesgericht werken. Door werkzaamheden te beschrijven, te managen en te verbeteren als een samenhangend geheel: de reiziger staat centraal. Zo helpen we de lijn om processen met onvoldoende performance te verbeteren;
  • Kwaliteitsverbetering gaat hand in hand met kostenbesparing (Cost of Poor Quality).

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.