Bij NS zetten we de reiziger op één. Daarom is het belangrijk dat we inspelen op de wensen en behoeften van onze reizigers. Dit doen we met klantonderzoek maar ook door data geautomatiseerd steeds slimmer in te zetten. Hoe helpen we onze reizigers een bestelling af te maken? Hoe zorgen we voor een persoonlijk aanbod op het juiste moment? En hoe bied je op ieder moment van de reis de juiste (pro-actieve) reisbegeleiding via verschillende kanalen? Die vraag proberen onze digitale experts met bijvoorbeeld de NS website, de reisplanner app en social media op te lossen. Data en afdelingsoverstijgende samenwerking spelen hierin een cruciale rol. Veel ligt nog op de tekentafels, daarom krijg jij alle ruimte om jouw ideeën te pitchen en écht impact te maken!
Als digital marketing of UX-professional kom jij te werken in een agile team met verschillende disciplines. Van social media expert tot developer, samen gaan we voor de optimale digitale beleving voor onze reizigers. Met zoveel expertises en collega’s om je heen is er altijd iemand waar jij van kunt leren. We delen inspiratie, resultaten en nieuwe trends en werken samen met externe bureaus. Bij NS is er altijd wel een nieuw uitdagend project waar jij mee aan de slag kunt. Zo haal jij alles uit je carrière.
“Het was erg tof dat de opdracht gaat over een product wat ik zelf wekelijks gebruik en dat ik de functionaliteit zelf ook nog mis in de NS-app.” Sannerien is zowel stagiaire bij NS als masterstudent artificial intelligence aan de Universiteit van Utrecht. “Ik ben begin juli bij NS begonnen als stagiair via het Summer of AI-event. Ik ben dus eigenlijk al de hele zomer lekker fulltime op het kantoor van NS, hier werk ik met plezier aan oplossing voor de OV-fiets dienst.”
“Als ik samenwerk in een team met collega's uit verschillende bedrijven levert dit niet alleen nieuwe invalshoeken en creatieve ideeën op, het zorgt er ook voor dat wij nog meer impact kunnen maken met kunstmatige intelligentie (AI).” Luca Verhees is naast data scientist bij NS, ambassadeur voor de TechDays van Kickstart AI.
“FLUX doet een voorspelling over welke trein(en) een reiziger heeft genomen om op zijn of haar bestemming te komen. Hierdoor kunnen we ook per trein kijken hoeveel reizigers erin zaten op bepaalde momenten van de dag of op bepaalde trajecten.” Rozemarijn de Zwart is data engineer bij NS en is samen met haar FLUX team binnen de afdeling Data Innovatie en Analyse dagelijks bezig met ontwikkelen en verbeteren van FLUX voor allerlei NS-teams. “FLUX is namelijk een model dat de reizigers verdeelt over de treinen die ze hadden kunnen nemen. Het programma gaat ervan uit dat je de meest logische reis genomen hebt. Als we dit van al onze reizigers bij elkaar optellen, kunnen we hierdoor berekenen hoe druk onze treinen zijn.”
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.