Bij NS zetten we de reiziger op één. Daarom is het belangrijk dat we inspelen op de wensen en behoeften van onze reizigers. Dit doen we met klantonderzoek maar ook door data geautomatiseerd steeds slimmer in te zetten. Hoe helpen we onze reizigers een bestelling af te maken? Hoe zorgen we voor een persoonlijk aanbod op het juiste moment? En hoe bied je op ieder moment van de reis de juiste (pro-actieve) reisbegeleiding via verschillende kanalen? Die vraag proberen onze digitale experts met bijvoorbeeld de NS website, de reisplanner app en social media op te lossen. Data en afdelingsoverstijgende samenwerking spelen hierin een cruciale rol. Veel ligt nog op de tekentafels, daarom krijg jij alle ruimte om jouw ideeën te pitchen en écht impact te maken!
Als digital marketing of UX-professional kom jij te werken in een agile team met verschillende disciplines. Van social media expert tot developer, samen gaan we voor de optimale digitale beleving voor onze reizigers. Met zoveel expertises en collega’s om je heen is er altijd iemand waar jij van kunt leren. We delen inspiratie, resultaten en nieuwe trends en werken samen met externe bureaus. Bij NS is er altijd wel een nieuw uitdagend project waar jij mee aan de slag kunt. Zo haal jij alles uit je carrière.
Ala
Ik werk als Robotic Process Automation Developer. Dat houdt in dat ik bedrijfsprocessen automatiseer voor collega’s die repeterend werk doen. Een bot kan een hoop handmatig werk overnemen, zoals een tool die de kosten van een vervangend vervoersbewijs teruggeeft wanneer reizigers hun ov-kaart zijn vergeten mee te nemen.
“Als ik samenwerk in een team met collega's uit verschillende bedrijven levert dit niet alleen nieuwe invalshoeken en creatieve ideeën op, het zorgt er ook voor dat wij nog meer impact kunnen maken met kunstmatige intelligentie (AI).” Luca Verhees is naast data scientist bij NS, ambassadeur voor de TechDays van Kickstart AI.
“FLUX doet een voorspelling over welke trein(en) een reiziger heeft genomen om op zijn of haar bestemming te komen. Hierdoor kunnen we ook per trein kijken hoeveel reizigers erin zaten op bepaalde momenten van de dag of op bepaalde trajecten.” Rozemarijn de Zwart is data engineer bij NS en is samen met haar FLUX team binnen de afdeling Data Innovatie en Analyse dagelijks bezig met ontwikkelen en verbeteren van FLUX voor allerlei NS-teams. “FLUX is namelijk een model dat de reizigers verdeelt over de treinen die ze hadden kunnen nemen. Het programma gaat ervan uit dat je de meest logische reis genomen hebt. Als we dit van al onze reizigers bij elkaar optellen, kunnen we hierdoor berekenen hoe druk onze treinen zijn.”
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.