Croissantjes afbakken, latte’s schenken, voorraad aanvullen, een gezellig praatje maken en de StationsHuiskamer netjes houden. Als echte gastheer of -vrouw in de StationsHuiskamer weet jij als geen ander onze gasten een thuisgevoel te geven. In onze grotere StationsHuiskamers in Arnhem, Den Haag en Rotterdam serveer je zelfs ontbijtjes en een verse lunch, die jij net zelf hebt bereid. Jouw vriendelijke glimlach zegt alles: welkom!
Werken bij de StationsHuiskamer betekent van comfortabel wachten en afspreken een beleving maken. Net dat beetje extra aandacht geven, zodat iedereen zich op zijn gemak voelt. Dat doen we natuurlijk samen met een enthousiast team. Jij voelt je daarom vast snel thuis in je tweede huis(kamer). Flexibel werken van vroeg tot laat, lekker aanpakken en goed verdienen: jij gaat als een trein!
“Ik ben een steunpilaar voor de medewerkers van ons filiaal”, vertelt assistent-filiaalmanager van de Albert Heijn to go Dave. “Ik pleit ervoor dat er bij ons openheid, transparantie en begrip is voor elke medewerker.” “Ik heb zowel administratieve taken, zoals het opmaken van de kassaverschillen, als communicatieve taken. In elk bedrijf moet er goed gecommuniceerd worden en ik ben degene die dat begeleidt.”
"Bij Luca’s eet je pizza, lasagne en melanzane in plaats van pasta en zo voeg ik weer een nieuw hoofdstuk toe aan mijn carrière op de Nederlandse stations," legt filiaalmanager Harry uit. Hij werkt al 18 jaar op verschillende stations en in verschillende zaken. "Je hebt elke keer het verfrissende van nieuw werk, maar het goede van NS Retail." "Ze faciliteren je heel goed, denken mee en helpen je met het aantrekken van goed personeel."
"Mensen beleven zo veel mooie momenten op een station en vanuit mijn winkeltje zie ik het allemaal gebeuren," vertelt Elwin, senior medewerker bij de Kiosk op Utrecht Centraal. "Mensen nemen afscheid van elkaar, komen terug na een lange reis in het buitenland of ontmoeten elkaar voor hun eerste date. Dat maakt mijn werk heel leuk." "Als senior medewerker ben ik verantwoordelijk voor het sluiten van alle Kiosks op het station, help ik collega’s als ze vragen hebben en ben ik het aanspreekpunt als de manager er niet is."
"Het is leuk om ervoor te zorgen dat het station wat gezelliger en huiselijker wordt," vertelt Suzanne die werkt als verkoopmedewerker bij Julia’s in Leiden. "Om 07:00 uur verkopen we al onze eerste verse koffie’s en dat doen we vaak aan vaste klanten. Met veel van hen heb ik een band opgebouwd en hebben we elke ochtend een kort gesprekje."
"Ik zet misschien wel vijftig kopjes koffie ‘s ochtends," lacht Suzanne, senior medewerker bij Julia’s in Nijmegen. "In normale tijden dan, want tijdens corona is dat nu wel een stukje minder." Als senior medewerker is Suzanne verantwoordelijk voor het openen en sluiten van de winkel, maar ook moet ze soms nieuwe mensen inwerken. "Ik ben als senior medewerker eigenlijk de rechterhand van de manager en de assistent managers van de vestiging." "Het leukste aan mijn werk vind ik dat ik vaste klanten heb. Dat had ik van te voren nooit gedacht."
“Op drukke dagen is het op Utrecht Centraal één grote doorstroom van mensen, die reuring mis ik nu wel hoor”, vertelt Ramona. Sinds 10 jaar werkt ze als bakkerijmedewerkster bij de AH To Go op Utrecht Centraal. “Ik geniet van de drukte hier en zou niet meer anders willen."
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.