Goedemorgen! Snel een heerlijke koffie met schuim van baristakwaliteit zetten voor een van je vaste klanten en ondertussen verse koeken afbakken, de voorraad beheren en zorgen dat de winkel op orde is; dankzij jouw snelle service kunnen reizigers met een fijn gevoel weer verder. Weer iemand op tijd voor de trein! Daar doen we het voor.
"Bij Julia’s eet je heerlijke pasta en zo voeg ik weer een nieuw hoofdstuk toe aan mijn carrière op de Nederlandse stations," legt filiaalmanager Harry uit. Hij werkt al 18 jaar op verschillende stations en in verschillende zaken. "Je hebt elke keer het verfrissende van nieuw werk, maar het goede van NS Retail." "Ze faciliteren je heel goed, denken mee en helpen je met het aantrekken van goed personeel."
Collega Silvana: "Naast dat je je werk nodig hebt om je rekeningen te betalen, is het ook heel belangrijk dat je een leuke werkplek hebt met gezellige collega's!"
“Ik ben een steunpilaar voor de medewerkers van ons filiaal”, vertelt assistent-filiaalmanager van de Albert Heijn to go Dave. “Ik pleit ervoor dat er bij ons openheid, transparantie en begrip is voor elke medewerker.” “Ik heb zowel administratieve taken, zoals het opmaken van de kassaverschillen, als communicatieve taken. In elk bedrijf moet er goed gecommuniceerd worden en ik ben degene die dat begeleidt.”
"Mensen beleven zo veel mooie momenten op een station en vanuit mijn winkeltje zie ik het allemaal gebeuren," vertelt Elwin, senior medewerker bij de Kiosk op Utrecht Centraal. "Mensen nemen afscheid van elkaar, komen terug na een lange reis in het buitenland of ontmoeten elkaar voor hun eerste date. Dat maakt mijn werk heel leuk." "Als senior medewerker ben ik verantwoordelijk voor het sluiten van alle Kiosks op het station, help ik collega’s als ze vragen hebben en ben ik het aanspreekpunt als de manager er niet is."
"Het is leuk om ervoor te zorgen dat het station wat gezelliger en huiselijker wordt," vertelt Suzanne die werkt als verkoopmedewerker bij Julia’s in Leiden. "Om 07:00 uur verkopen we al onze eerste verse koffie’s en dat doen we vaak aan vaste klanten. Met veel van hen heb ik een band opgebouwd en hebben we elke ochtend een kort gesprekje."
"Ik zet misschien wel vijftig kopjes koffie ‘s ochtends," lacht Suzanne, senior medewerker bij Julia’s in Nijmegen. "In normale tijden dan, want tijdens corona is dat nu wel een stukje minder." Als senior medewerker is Suzanne verantwoordelijk voor het openen en sluiten van de winkel, maar ook moet ze soms nieuwe mensen inwerken. "Ik ben als senior medewerker eigenlijk de rechterhand van de manager en de assistent managers van de vestiging." "Het leukste aan mijn werk vind ik dat ik vaste klanten heb. Dat had ik van te voren nooit gedacht."
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.