Onze treinen zitten vol met techniek en intelligente toepassingen waar veel vakkennis voor nodig is. Daarom zorg jij ervoor dat iedereen volgens de juiste procedures werkt, met hoge kwaliteit. Is er meer tijd nodig? Zijn de instructies onduidelijk of mist er gereedschap? Jij regelt het voor je team. Jij weet het maximale uit je medewerkers te halen, maar begrijpt ook wat er gedaan moet worden. Zie jij kansen om te verbeteren in de technieken of de werkprocessen? Dan krijg je van ons alle ruimte om het op te pakken. Zo werken we samen aan de reis van morgen. Zodat onze treinen snel weer inzetbaar zijn, maar ook zodat we met het huidige materieel ongestoord door kunnen rijden. Want altijd houden we de reiziger op 1. Alle treinen weer op tijd laten rijden is werk waar we trots op zijn!
Een goed samenwerkend team bouwen, waar iedereen met plezier naar het werk gaat. Samen werken we aan de trein van morgen!
Elke dag zie je jouw werk door heel Nederland rijden. Jouw werk is onmisbaar voor honderdduizenden reizigers. Dat is leidinggeven met impact!
Als NS een nieuwe trein bestelt, is er een heel eisenpakket waaraan de trein moet voldoen. En dat pakket van eisen, moet natuurlijk ook getest worden. Ruben Sieraal is system engineer bij NS en hij houdt zich dagelijks bezig met het testen van pneumatische onderdelen (de onderdelen die werken op luchtdruk) zoals deuren en klimaatsystemen van NS-treinen. Ruben legt uit: “dan controleer ik de onderdelen en dan beoordeel ik of alles veilig is en aan de specificaties voldoet. Dit heb ik vooral gedaan bij de nieuwe intercity van NS (ICNG) om deze trein goedgekeurd te krijgen.”
Jasper
Ik werk als revisiemonteur bij het Componentenbedrijf in Berkel-Enschot, bij de afdeling Sanitair. De werkzaamheden bestaan vooral uit het schoonmaken en reviseren van toilet units. Reviseren houdt in dat we versleten onderdelen van een treinobject vervangen, zoals boutjes, moertjes en ringetjes. Wij vernieuwen die onderdelen zodat een object weer goed kan functioneren. Mijn werkplek is eigenlijk één grote hal met pallets en werkbanken waar gereedschapsborden aan vast zijn gemaakt.
Roberto
Ik ben hoofdmonteur bij de afdeling Componenten. Mijn werkzaamheden bestaan uit het herstellen van onderdelen en het begeleiden van monteurs, zodat zij mooie onderdelen kunnen maken voor de spoorwegen. Op onze werkplaats in Berkel-Enschot krijgen wij regelmatig onderdelen aangeleverd. Samen met een andere hoofdmonteur bespreken we op basis van de technische moeilijkheidsgraad wie met welke onderdelen aan de slag gaat.
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.