NS is een afspiegeling van de Nederlandse samenleving. We zijn ons ervan bewust dat we als marktleider binnen de branche een voorbeeldfunctie hebben. Die duurzaamheid willen we overal in terug zien. Zeker in onze bedrijfsvoering. Onze medewerkers zijn onze ambassadeurs. Samen zetten we ons in voor een zo duurzaam mogelijke reis. Stap je in bij NS, dan maak je direct deel uit van een organisatie die midden in de maatschappij staat. Hierdoor werk je mee aan een goede balans tussen economische, ecologische en maatschappelijke belangen.
Wij ondernemen fossielvrij, dat betekent dat we zo min mogelijk energie gebruiken. We gebruiken onze eigen gebouwen en gronden voor het opwekken van energie. Mocht er toch nog extra energie nodig zijn, dan kopen we dit fossielvrij in. Onze doelstelling is om in 2030 80% minder aardgas te gebruiken en in 2040 volledig fossielvrij te zijn. Maar we doen meer, we ondernemen zo circulair mogelijk. We willen het gebruik van nieuwe grondstoffen zoveel mogelijk beperken en de grondstoffen die we gebruiken zo lang mogelijk in de kringloop houden. Al het afval verwerken wij zo duurzaam mogelijk tot nieuwe grondstoffen. Ook dragen we jaarlijks positief bij aan biodiversiteit en klimaatverandering. We zorgen voor meer én gevarieerdere natuur bij onze stations en werkplaatsen. Maar ook meer plantaardig aanbod in onze winkels en bedrijfskantines.
Jaisal
Ik verleen service op zowel het station als in de trein. Zo help ik reizigers die niet weten op welk perron ze moeten zijn of assisteer ik bij incheckpoortjes. Ook ben ik als Medewerker Veiligheid & Service bezig met het handhaven van de veiligheid. Zo grijp ik in bij zwartrijders in de trein of bij agressieve reizigers. We zijn bevoegd om hen aan te houden.
Als NS een nieuwe trein bestelt, is er een heel eisenpakket waaraan de trein moet voldoen. En dat pakket van eisen, moet natuurlijk ook getest worden. Ruben Sieraal is system engineer bij NS en hij houdt zich dagelijks bezig met het testen van pneumatische onderdelen (de onderdelen die werken op luchtdruk) zoals deuren en klimaatsystemen van NS-treinen. Ruben legt uit: “dan controleer ik de onderdelen en dan beoordeel ik of alles veilig is en aan de specificaties voldoet. Dit heb ik vooral gedaan bij de nieuwe intercity van NS (ICNG) om deze trein goedgekeurd te krijgen.”
Ala
Ik werk als Robotic Process Automation Developer. Dat houdt in dat ik bedrijfsprocessen automatiseer voor collega’s die repeterend werk doen. Een bot kan een hoop handmatig werk overnemen, zoals een tool die de kosten van een vervangend vervoersbewijs teruggeeft wanneer reizigers hun ov-kaart zijn vergeten mee te nemen.
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.