NS investeert in nieuw materieel, zoals de Intercity Nieuwe Generatie, maar ook in het moderniseren van bestaande treinen. Hoe verwerken we de nieuwste technologie in een oudere trein? Voor jou een mooie uitdaging om creatief mee te denken!
Voor het instandhouden van de treinenvloot van NS werken we met state-of-the-art technologie in teams van reliability-, maintenance-, configuratie- en system engineers. Onze data engineers ontwikkelen aan de hand van big data aan voorspellende algoritmes die bijdragen aan storingsvrije treindienst voor de reizigers. Jij staat als engineer bij NS aan de wieg van innovatie waarbij je werkt aan een reis die met de dag beter wordt.
"Toen ik vier jaar was, kreeg ik mijn eerste modeltrein. Sindsdien ging ik ieder weekend naar het Spoorwegmuseum en ontwikkelde ik een interesse in techniek. De spoorwegen bleven me al die tijd interesseren. Nu ben ik storingsmonteur en controleer ik de binnen- en buitenkant van treinen. Bijvoorbeeld de koppelingen, de kabels en de lampen die branden. Ook lees ik storingen uit en doe ik remproeven. Ik heb dus van mijn hobby mijn werk gemaakt."
Reliability engineers voeren onder meer statistische analyses uit. Die verbinden ze met het technisch inzicht dat nodig is om de ernst van een storing of defect te kunnen inschatten, te kunnen beslissen wat er met de trein moet gebeuren, en zo objectief te kunnen beoordelen wat er speelt binnen een specifieke materieelserie.
Reliability engineers voeren onder meer statistische analyses uit. Die verbinden ze met het technisch inzicht dat nodig is om de ernst van een storing of defect te kunnen inschatten, te kunnen beslissen wat er met de trein moet gebeuren, en zo objectief te kunnen beoordelen wat er speelt binnen een specifieke materieelserie.