Een treinreis moet niet alleen prettig en gemakkelijk zijn, maar ook veilig. Om die veiligheid te kunnen garanderen, zijn servicegerichte collega’s hard nodig. Als medewerker Veiligheid & Service ben je altijd zichtbaar op het station en ben je er voor iedereen. Soms om in te grijpen bij calamiteiten, soms ook om reizigers verder op weg te helpen.

Samen sterk

Bij NS werk je samen met duizenden collega’s. Van het station tot in de trein, als medewerker Veiligheid & Service ben jij waar mensen je nodig hebben. Dat maakt deze baan extra bijzonder. Je helpt conducteurs en machinisten bij lastige situaties in treinen, en je staat paraat wanneer er op het station of perron iets gebeurt waarbij jij kunt helpen. Om de veiligheid te garanderen ben jij van alle situaties op de hoogte. Jij geeft onze reizigers een veilig gevoel en staat voor ze klaar als ze vragen hebben.  

Haal je BOA-certificaat

Voor je aan de slag gaat als medewerker Veiligheid & Service leren wij je in een half jaar alle vaardigheden die je nodig hebt in ons opleidingscentrum in Amersfoort. Van EHBO tot de Engelse taal, servicegericht handelen en de training Regeling Toetsing Geweldsbeheersing BOA (RTGB), maar ook professioneel handelen bij incidenten en calamiteiten. In de theorie én in de praktijk, want je bent al direct in dienst en krijgt dus ook al betaald. Een deel van de lessen volg je online.

Service medewerker met Politie

Kijk mee met Julia

Van een conducteur of machinist helpen bij het oplossen van een incident in de trein tot het assisteren van reizigers bij de incheckpoortjes, Julia zorgt er als medewerker Veiligheid & Service voor dat iedereen zich veilig voelt: ‘Als er wat aan de hand is, dan weten ze ons altijd te vinden.’ Bekijk de video!

Example alt text

Goed salaris en on- regelmatigheidstoeslag

Example alt text

3% eindejaarsuitkering, 8% vakantiegeld

Example alt text

Een uitstekende pensioenregeling

Example alt text

Betaalde opleiding van 6 maanden

Example alt text

Gratis treinreizen in de 2e klas

Example alt text

Een leuk team waarbij je altijd met z’n 2en werkt

Julien vertelt…

Problemen vóór zijn

“Handhaven gaat vooral om het voorkomen van problemen. Je kijkt heel goed naar hoe mensen zich gedragen en waarom. Soms zijn ze boos of kwetsbaar, maar vaak heeft dat niets met de trein, het station of andere reizigers te maken.

De beste manier om daarachter te komen is door gewoon een praatje te maken. Zo voorkom je een boel problemen en kan je mensen helpen. Je komt soms in emotionele en heftige situaties terecht, maar toch doe ik dit werk graag.”

Veiligheid & Service medewerker

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.