Of je nou reizigers verder op weg helpt als servicemedewerker of als medewerker Veiligheid & Service zorgt voor een veilig gevoel op onze stations en in onze treinen, jouw werkdag is nooit hetzelfde. Samen met jouw collega’s sta je klaar voor de reiziger en maak jij elke dag het verschil. Ook in jouw carrière blijf je altijd in beweging, want bij ons krijg je alle ruimte om door te groeien en verder te leren.
"Als servicemedewerker draag je een flinke verantwoordelijkheid," vertelt Priscilla. "Utrecht Centraal is een groot station waar ik de ruimte krijg om de reiziger op verschillende vlakken te hulp te schieten. Ik werk het ene moment bij het loket of de servicebalie, het volgende help ik reizigers met een beperking in en uit de trein, verstrek ik informatie over vertraging en vertrektijden, of help ik reizigers bij het in- en uitchecken of bij de kaartautomaat. Die afwisseling houdt mijn dagen divers en uitdagend."
"Wat wij doen, noem ik ook wel eens topsport." Mohamed is senior medewerker logistiek en bevoorraadt met zijn team alle winkels op Utrecht Centraal. "Van de Rituals tot de AH To Go. Soms krijgen we om vier uur de melding dat een winkel stipt om vijf uur honderd flesjes frisdrank nodig heeft. Dan gaat bij ons de klok lopen. Wij halen de producten beneden uit het magazijn, kijken of er nog andere winkels zijn die ook meer voorraad nodig hebben en brengen alles in één klap naar boven."
”Als wij ons werk niet zouden doen, dan zouden de schappen in de winkels op het station binnen no time leeg zijn,” vertelt Mehmet. Hij werkt als Logistiek Manager NS Stations op de stations Breda en Tilburg. Hij is hier verantwoordelijk voor alle logistieke processen, die vooral achter de schermen plaatsvinden. “Wij zorgen er dagelijks voor dat alle winkels op deze twee stations bevoorraad zijn. Dat doen we voornamelijk achter de schermen, zodat de winkels zelf zich kunnen focussen op de reizigers."
"We zijn een aanspreekpunt voor reizigers, maar bekijken tegelijkertijd alles met een veiligheidsoog." Julien is medewerker Veiligheid & Service in de regio Den Haag. "Het is geen negen-tot-vijf-baan, maar wel ontzettend leuk en belangrijk. Mijn collega’s en ik kunnen bijspringen als collega’s agressie ervaren op de trein of op een station."
“Ik weet ‘s ochtends nooit wat er ‘s middags op mijn pad komt”, vertelt Rolinka Otten. “Hoe maken we stations duurzamer? Hoe renoveren we stationsgebouwen die tevens een Rijksmonument zijn? Dat zijn vragen die dagelijks voorbij komen op mijn werk als Adviseur Instandhouding.” Een breed takenpakket en zeker geen 9 tot 5 job. Vandaag begint ze de dag met een kopje koffie op station Assen. Hier heeft ze een afspraak met een aannemer om het werk door te nemen voor de aankomende tijd.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.