Als marketing- en communicatieprofessional bij NS sta jij midden in de maatschappij. Contacten met grote bedrijven, woordvoering voor de camera’s of een marketingcampagne die heel reizend Nederland bereikt; jij zit bovenop actuele trends en weet de juiste doelgroepen te bereiken. Winst maken? Dat is belangrijk. Maar belangrijker is reizend Nederland overtuigen om een duurzame keuze te maken. Dankzij jóuw communicatie.

Altijd uitdagend

Werk met impact

NS neemt een belangrijke maatschappelijke rol in. Jouw marketing of communicatie bereikt honderdduizenden mensen! Jij hebt dus direct impact op een duurzamer Nederland. Help jij ons hét duurzame mobiliteitsbedrijf voor de deur tot deur reis te worden?

Expertises komen samen

Waar ligt jouw interesse?

Bij een grote werkgever als NS kun jij alle kanten op. Van arbeidsmarktcommunicatie tot events, interne communicatie, woordvoering en campagnes voor onze reizigers op verschillende kanalen. Samen blijven we innoveren om onze doelgroepen te bereiken.

Invloed op de reis van morgen

Transparant

Het klinkt misschien logisch, maar wij vinden het bij NS de normaalste zaak van de wereld om helder te communiceren. Met onze reizigers én met onze collega’s. Daarom verwachten we dat jij hierin het voortouw neemt!

Altijd uitdagend

Werk met impact

NS neemt een belangrijke maatschappelijke rol in. Jouw marketing of communicatie bereikt honderdduizenden mensen! Jij hebt dus direct impact op een duurzamer Nederland. Help jij ons hét duurzame mobiliteitsbedrijf voor de deur tot deur reis te worden?

Expertises komen samen

Waar ligt jouw interesse?

Bij een grote werkgever als NS kun jij alle kanten op. Van arbeidsmarktcommunicatie tot events, interne communicatie, woordvoering en campagnes voor onze reizigers op verschillende kanalen. Samen blijven we innoveren om onze doelgroepen te bereiken.

Invloed op de reis van morgen

Transparant

Het klinkt misschien logisch, maar wij vinden het bij NS de normaalste zaak van de wereld om helder te communiceren. Met onze reizigers én met onze collega’s. Daarom verwachten we dat jij hierin het voortouw neemt!

“We zijn anders dan puur commerciële bedrijven, omdat NS ook een belangrijke maatschappelijke rol inneemt. Ik schrijf nu aan een plan om het makkelijker te maken voor de klant om in onze winkels een verantwoorde keuze te maken. Als ons werk alleen maar om geld ging, zou er misschien wel nooit een flesje water of een banaan bij kassa liggen.”
Lotte Marketing manager bij NS

Lotte

Teamleider format management & marketing

Ruimte voor jouw creativiteit

Als marketing- en communicatieprofessional kom je te werken in een grote organisatie vol talent en ervaring. Je kunt dus altijd even sparren met een collega en jezelf blijven ontwikkelen, bijvoorbeeld door te leren over nieuwe ontwikkelingen in jouw vakgebied, of door het volgen van een cursus of opleiding. Jij krijgt de ruimte om het beste uit jezelf te halen en voor jouw eigen inbreng. Heb jij een goed plan? Grote kans dat we daarmee aan de slag gaan. In een grote organisatie als NS is er altijd wel een nieuwe uitdaging.

NS marketing
"NS is wat mij betreft een echt gevoelsbedrijf. Natuurlijk gebruiken we altijd data om onze plannen en campagnes te onderbouwen, maar er blijft ook wel ruimte voor gevoel. Er is dus af en toe ruimte om te experimenteren met communicatie. Dat je de vrijheid krijgt om nieuwe dingen te proberen is heel erg leuk. Dat houdt het werk als marketeer ook afwisselend."
Marketeer NS

Juul

Marketeer Julia’s en StationsHuiskamer

Verhalen van onze mensen

"Werken in de avonduren helpt om een actief leven te kunnen leiden."

Voor Bibi Zwolman (59) geen 9-tot-5-baan. Want als medewerker van de klantenservice bij NS staat ze de hele avond paraat voor reizigers met vragen. Hoe houd je met deze tijden een goede werk-privébalans? Ze vertelt: Ik doe webcare voor NS. Samen met mijn collega’s proberen we alle vragen van reizigers te beantwoorden.’

‘Data om plannen te onderbouwen, maar altijd ruimte voor gevoel'

“Vandaag ben ik bezig met het maken van winkelcommunicatie voor op de schermen en morgen ben ik een enorm event aan het opzetten. Die afwisseling is supercool.” Juul Smit is marketeer Julia’s en StationsHuiskamer, twee horecaformules van NS Retail. “Binnen mijn functie zorg ik er op allerlei manieren voor dat reizigers de Julia’s en StationsHuiskamer weten te vinden. Samen met mijn team werken we aan goede deals, een lekker assortiment en zichtbare communicatie voor de horecaformules.” Afgelopen periode heeft Juul gewerkt aan het opzetten van het evenement Happy Tuesday, een event voor eenzame ouderen in de StationsHuiskamers.

Kijken en luisteren op de werkvloer, daar begint mijn werk

“Het helpen bij allerlei veranderingen, dat vind ik echt het allerleukste.” Meike Moltzer is Veranderbegeleider binnen de afdeling Projecten & Trajecten van NS. In deze functie helpt Meike samen met haar team om veranderingen binnen NS op gang te brengen: “Binnen onze afdeling werken wij in een poule van Programmamanagers, Projectmanagers, Projectmanagement ondersteuners en Veranderbegeleiders aan diverse projecten en trajecten.

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.