"Geen dag is hetzelfde, dat maakt het werk in de fietsenstalling zo leuk. Ik herstel zowel OV-fietsen als fietsen van reizigers. Omdat we de fietsonderdelen al op de locatie hebben liggen, kunnen we de fiets meestal dezelfde dag nog repareren. Zo kan de reiziger aan het einde van de dag de fiets alweer ophalen.
Ik ontmoet veel blije reizigers en dat maakt mijn werk zo leuk. Net als dat ik bijdraag aan een duurzaam bereikbaar Nederland."
Marcel zorgt er als servicemedewerker fietsenstalling voor dat iedereen zich geholpen voelt en vlot de reis kan voortzetten. "Ik haal veel voldoening uit mijn werk als ik iemand kan verder helpen." Tijdens het assisteren van reizigers bij de incheckpoortjes, maakt hij een praatje en hoort hij veel mooie verhalen. Bekijk nu de video.
Rutger
Als Rutger Bouw (25) niet aan het werk is, reist hij graag door Europa. Als het kan, zoveel mogelijk met de trein. En al die reiservaring komt goed van pas bij zijn functie als Servicemedewerker Internationaal. “Aan de balie kunnen we die persoonlijke touch meer bieden dan via een app of website.”
Leon
“Het contact met de reizigers die hier vaak dagelijks hun fiets komen stallen, dat is voor mij enorm waardevol.” Leon van Ham is fietsenmaker in de fietsenstalling op Station Tilburg. Binnen deze functie repareert Leon fietsen van reizigers. Ook repareert hij regelmatig OV-fietsen zodat er altijd genoeg fietsen beschikbaar zijn in de fietsenstalling: “Ik doe dit werk inmiddels 43 jaar in dezelfde fietsenstalling en nog altijd met veel plezier. Drie maanden lang heb ik een andere baan geprobeerd, maar al snel begon ik de fietsenstalling te missen. Naast een korte onderbreking voor mijn militaire dienst ben ik daarom altijd in de fietsenstalling blijven werken.”
Semih
“Een glazen bol waarin ik zou kunnen zien waar toekomstige reizigers behoefte aan hebben zou fantastisch zijn.” Semih Turan is Business Developer bij NS Stations. Binnen deze functie is hij constant bezig met het verbeteren van de verschillende winkels op het station: “Het inspelen op toekomstige trends en toekomstige behoeftes van de reiziger is een belangrijk deel van mijn functie. Ik ben veel bezig met kansen zien, kansen benutten en kansen creëren.”
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.