Als medewerker van onze fietsenstalling, zorg jij voor een warm welkom. En voor een fijne reis, voor heel veel mensen. Want 42% van onze treinreizigers maakt gebruik van onze fietsenstallingen. Om de reis met een OV-fiets te vervolgen, een fiets veilig te stallen of om een fiets te laten repareren.
Naast onze fietsenstallingen, hebben we ook OV-fietsen staan in onze HUBS. Een verzamelpunt waar veel OV-fietsen worden gerepareerd. Het verschil tussen onze fietsenstallingen en HUBS zit in het contact met onze reizigers. In onze fietsenstallingen zie en spreek je dagelijks onze reizigers, in onze HUBS komen deze niet. Daar komen alleen collega’s.

Werken als fietsenmaker in een NS fietsenstalling óf HUB

Werken in onze fietsenstalling

Fietsenmaker op station NS
  • Je hebt veel contact met reizigers
  • Je werkt samen met collega’s
  • Je repareert OV- én allerlei andere fietsen van de meest moderne modellen tot klassiekers
  • Bij vragen informeer jij reizigers
  • Je werkt op een van de 39 NS stations in Nederland

Werken in onze OV-fiets HUB

Medewerker OV-fiets HUB NS
  • Je kunt je volledig focussen op het repareren van de OV-fietsen
  • Veel ruimte om zelfstandig te werken
  • Jij repareert OV-fietsen, dat wordt jouw expertise
  • Je bent omringd door collega’s
  • Je werkt op 1 van de 5 locaties door het land
Fietsenmaker op station NS

Service op één bij de fietsenstalling

Bij NS werk je samen en sta jij op de plek waar mensen je nodig hebben. Als servicemedewerker fietsenstalling help je reizigers bij het in- en uitchecken, het huren van een OV-fiets en je beantwoordt vragen. Als fietsenmaker in onze fietsenstalling werk je samen met vakgenoten. Jij maakt een fiets weer rijklaar. Je werkt met de nieuwste modellen en oude klassiekers, je geeft daarin ook advies. Zo is geen dag hetzelfde. Met jouw servicegerichtheid bezorg je elke keer opnieuw een lach op het gezicht van onze reizigers. 

Repareren of vervoeren bij de OV-fiets hub

Onze 'HUBS’ kun je zien als een groot magazijn waar OV-fietsen worden gemaakt. We hebben hiervan 5 locaties: Staphorst, Zeist, Zaandam, Hezen en Oud-Beijerland. In tegenstelling tot de fietsenstalling, komen in onze HUBS geen reizigers. Als fietsenmaker in een HUB ben jij juist omringt door collega’s. Je werkt in een leuk en hecht team waarin jij je volledig kunt focussen op het repareren van fietsen. Je weet wat je van jouw werkdag kunt verwachten en wat er van jou wordt verwacht. Hierin krijg je veel vrijheid én verantwoordelijkheid. In onze HUBS kun je ook aan de slag als chauffeur. Dan haal je kapotte OV-fietsen op en als ze weer gemaakt zijn, verspreid jij ze weer naar een van de tientallen stations door heel Nederland. Als chauffeur heb je een eigen kantoor op wielen en je hebt geen vrachtwagenrijbewijs nodig.
Example alt text

35% toeslag voor onregelmatige uren

Example alt text

8% vakantiegeld

Example alt text

BHV training en klantgerichtheid

Jay vertelt…

Echt kunnen bijdragen

"Geen dag is hetzelfde, dat maakt het werk in de fietsenstalling zo leuk. Ik herstel zowel OV-fietsen als fietsen van reizigers. Omdat we de fietsonderdelen al op de locatie hebben liggen, kunnen we de fiets meestal dezelfde dag nog repareren. Zo kan de reiziger aan het einde van de dag de fiets alweer ophalen.

Ik ontmoet veel blije reizigers en dat maakt mijn werk zo leuk. Net als dat ik bijdraag aan een duurzaam bereikbaar Nederland."

NS fietsenstallingen

Bijdragen aan een soepele reis

Wij willen Nederland duurzaam bereikbaar maken. En daar dragen onze fietsenstallingen en OV-fietsen aan bij. Het is gezond, klimaatneutraal en het is betaalbaar. Onze reizigers beoordelen onze fietsenstallingen met een 8,3. En daar draag jij aan bij. Want jij zorgt voor een soepele overgang van de fiets naar de trein of een ander vervoersmiddel.

Wij leren jou het vak

Wanneer je komt werken in een van de fietsenstallingen, word je goed ingewerkt. Jouw locatiemanager of ervaren collega begeleid je, je krijgt een BHV-cursus en klantgerichtheidstraining. Zo ben je klaar om van jouw baan een succes te maken. Ook jouw ontwikkeling vinden we belangrijk. Daarom is er ruimte om door te groeien. En krijg jij de ruimte en tijd om je werk goed te doen.

Kijk mee met Marcel

Ben je servicemedewerker, fietsenmaker of locatiemanager? We helpen de reiziger verder op pad. Zoals Marcel.

Marcel zorgt er als servicemedewerker fietsenstalling voor dat iedereen zich geholpen voelt en vlot de reis kan voortzetten. "Ik haal veel voldoening uit mijn werk als ik iemand kan verder helpen." Tijdens het assisteren van reizigers bij de incheckpoortjes, maakt hij een praatje en hoort hij veel mooie verhalen. Bekijk nu de video.

Verhalen van onze mensen

Station

"Kalmte bewaren bij onrust, dat leer ik in deze functie goed."

Als Rutger Bouw (25) niet aan het werk is, reist hij graag door Europa. Als het kan, zoveel mogelijk met de trein. En al die reiservaring komt goed van pas bij zijn functie als Servicemedewerker Internationaal. “Aan de balie kunnen we die persoonlijke touch meer bieden dan via een app of website.”

Station

Dat reizigers mij ook aanspreken als ik niet aan het werk ben, dat is heel mooi

“Het contact met de reizigers die hier vaak dagelijks hun fiets komen stallen, dat is voor mij enorm waardevol.” Leon van Ham is fietsenmaker in de fietsenstalling op Station Tilburg. Binnen deze functie repareert Leon fietsen van reizigers. Ook repareert hij regelmatig OV-fietsen zodat er altijd genoeg fietsen beschikbaar zijn in de fietsenstalling: “Ik doe dit werk inmiddels 43 jaar in dezelfde fietsenstalling en nog altijd met veel plezier. Drie maanden lang heb ik een andere baan geprobeerd, maar al snel begon ik de fietsenstalling te missen. Naast een korte onderbreking voor mijn militaire dienst ben ik daarom altijd in de fietsenstalling blijven werken.”

Station
Kantoor

Werken aan de toekomst in ‘the store of the future’

“Een glazen bol waarin ik zou kunnen zien waar toekomstige reizigers behoefte aan hebben zou fantastisch zijn.” Semih Turan is Business Developer bij NS Stations. Binnen deze functie is hij constant bezig met het verbeteren van de verschillende winkels op het station: “Het inspelen op toekomstige trends en toekomstige behoeftes van de reiziger is een belangrijk deel van mijn functie. Ik ben veel bezig met kansen zien, kansen benutten en kansen creëren.”

NS alert voor vacatures

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.