Bij NS werk je samen. En sta je op de plek waar mensen je nodig hebben. Je helpt reizigers bij het in- en uitchecken, het huren van een OV-fiets, je beantwoordt vragen en je maakt een fiets weer rijklaar. Met jouw servicegerichtheid bezorg je elke keer opnieuw een lach op het gezicht van onze reizigers. Jij geeft hen een veilig gevoel.
Wij willen Nederland duurzaam bereikbaar maken. En daar dragen onze fietsenstallingen en OV-fietsen aan bij. Het is gezond, klimaatneutraal en het is betaalbaar. Onze reizigers beoordelen onze fietsenstallingen met een 8,3. En daar draag jij aan bij. Want jij zorgt voor een soepele overgang van de fiets naar de trein.
Wanneer je komt werken bij NS Fiets, word je goed ingewerkt. Jouw unitleider begeleidt je en je krijgt een bhv-cursus en klantgerichtheidstraining. Zo ben je klaar om van jouw baan een succes te maken.
Ook jouw ontwikkeling vinden we belangrijk. Daarom is er ruimte om door te groeien. En krijg jij de ruimte en tijd om je werk goed te doen.
Ben je servicemedewerker, fietsenmaker of unitleider? We helpen de reiziger verder op pad. Zoals Marcel.
Marcel zorgt er als servicemedewerker fietsenstalling voor dat iedereen zich geholpen voelt en vlot de reis kan voortzetten. "Ik haal veel voldoening uit mijn werk als ik iemand kan verder helpen." Tijdens het assisteren van reizigers bij de incheckpoortjes, maakt hij een praatje en hoort hij veel mooie verhalen. Bekijk nu de video.
"Geen dag is hetzelfde, dat maakt het werk in de fietsenstalling zo leuk. Ik herstel zowel OV-fietsen als fietsen van reizigers. Omdat we de fietsonderdelen al op de locatie hebben liggen, kunnen we de fiets meestal dezelfde dag nog repareren. Zo kan de reiziger aan het einde van de dag de fiets alweer ophalen.
Ik ontmoet veel blije reizigers en dat maakt mijn werk zo leuk. Net als dat ik bijdraag aan een duurzaam bereikbaar Nederland."
Freek
“Komend weekend ga ik naar een feestje en dan pak ik weer een OV-fiets. Dat is natuurlijk supergaaf als ik eraan gewerkt heb.” Freek Claessen is projectmanager bij NS-stations services. Hij werkt dagelijks aan de OV-fiets, OV-Ebike, de (onbemande) fietsenstallingen, toiletten en bagagekluizen.
“Het mooiste aan mijn functie vind ik om te creëren; van niets, iets te maken. In dit geval de OV-ebike. Als product owner ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van dit nieuwe product. Van het neerzetten van het concept tot aan de implementatie ben ik betrokken. Samen met collega’s van verschillende disciplines werken we als één team samen om een nieuw product in de markt te zetten."
Dick
Sinds kort kun je met de nieuwe in- en uitcheckzone nog sneller en gemakkelijker de fietsenstalling in met een fietstag in Amsterdam Amstel. Product Owner Bemenst Fietsparkeren van Services Dick Woudenberg houdt zich hiermee bezig en is trots op het resultaat. "We hebben het zelf bedacht en ontwikkeld met andere partijen."
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.