Overleg met de gemeente over een stationsverbouwing, een werkgroep van gedreven collega-managers over gastvrijheid of zelf aan de slag met jouw ideeën om de werkprocessen te verbeteren. Wat er ook speelt, jij maakt je sterk voor oplossingen, altijd met de wens van onze reizigers voorop. Met jouw drive creëer jij draagvlak en realiseer je continue verbetering!
Het ene moment werk je aan het beleid, dan regel je extra bezetting bij grote evenementen, schakel je snel met je collega’s om een calamiteit te controleren of inspireer je je team op de vloer tot de beste dienstverlening. Die afwisseling geeft jou energie! Met jouw enthousiasme creëer jij een team waarin iedereen weet dat ze op elkaar kunnen bouwen.
Als (lijn)manager krijg je alle ruimte om het maximale uit je team én jezelf te halen. NS helpt jou vooruit. Zo kijken we samen waar jij naartoe wil en welke vaardigheden jij nog verder wil ontwikkelen. Ambitie om verder te groeien? Dan gaan we samen een ontwikkeltraject in. Zo kun je aan de slag bij andere projecten, of doorgroeien naar bijvoorbeeld districtmanager.
“We hopen dat reizigers zich bij ons thuis voelen. Een van de leukste werkzaamheden is de landelijke werkgroep over gastvrijheid waar ik aan deelneem. Daar bespreken we hoe we gastvrijheid op de stations kunnen verbeteren. Zo heeft een van de stationsteams met Pasen chocolade eitjes uitgedeeld aan de reizigers. Ik heb voorgesteld dat we op alle stations instructies over gastvrijheid geven. Dat gaat over kleine, maar belangrijke dingen. Als een reiziger de weg vraagt, kun je naar het juiste perron wijzen. Maar je kunt ook even meelopen. Zo bied je net een beetje extra gastvrijheid.”
"Ik ben bouwkundige bij NS en mijn taak is om de stations te onderhouden en er mooi uit te laten zien. Lekkages, schilderwerk en dakdekking vallen allemaal binnen mijn verantwoordelijkheid. Ik ga dan ook vaak op pad met een loodgieter of dakdekker. Daarnaast ga ik eens per jaar naar alle stations binnen mijn gebied voor een controle.''
‘Een van mijn taken is de reiziger zich veilig te laten voelen. En als ik één ding heb geleerd in dit vreemde jaar, is dat je dat doet door persoonlijk contact.’ Toevallig, want Predeep kwam zo twee jaar geleden ook bij NS terecht: hij sprak op het station met medewerkers Veiligheid & Service en solliciteerde enthousiast.
Vandaag is het Keti Koti. Deze dag leeft ook bij NS. Collega’s deelden hun gedachten erover. Onder meer door campagnes zoals ‘Ik neem vrij op 1 juli, tot we allemaal vrij zijn’ is er nu meer aandacht voor de dag dan ooit hiervoor. NS staat als organisatie midden in de Nederlandse samenleving en vindt het belangrijk dat mensen zich er thuis voelen. En daar zetten we ons samen voor in.