Fijne, toegankelijke stations waar onze reizigers zich altijd op hun gemak voelen; als operationeel manager breng jij de mensen, teams en processen samen en in beweging om dit voor elkaar te krijgen. Jouw enthousiasme en teamgeest inspireert medewerkers en tilt zo onze dienstverlening naar een hoger plan. Jij haalt het beste uit jouw team voor een gastvrije ontvangst van onze reizigers!

Werken bij NS. Klinkt goed!

Fijne, toegankelijke stations waar onze reizigers zich altijd op hun gemak voelen; als operationeel manager breng jij de mensen, teams en processen samen en in beweging om dit voor elkaar te krijgen. Jouw enthousiasme en teamgeest inspireert medewerkers en tilt zo onze dienstverlening naar een hoger plan. Jij haalt het beste uit jouw team voor een gastvrije ontvangst van onze reizigers!

Werken bij NS. Klinkt goed!

Een gastvrij station

Overleg met de gemeente over een stationsverbouwing, een werkgroep van gedreven collega-managers over gastvrijheid of zelf aan de slag met jouw ideeën om de werkprocessen te verbeteren. Wat er ook speelt, jij maakt je sterk voor oplossingen, altijd met de wens van onze reizigers voorop. Met jouw drive creëer jij draagvlak en realiseer je continue verbetering!

Inspireren op de vloer

Het ene moment werk je aan het beleid, dan regel je extra bezetting bij grote evenementen, schakel je snel met je collega’s om een calamiteit te controleren of inspireer je je team op de vloer tot de beste dienstverlening. Die afwisseling geeft jou energie! Met jouw enthousiasme creëer jij een team waarin iedereen weet dat ze op elkaar kunnen bouwen.

Service medewerker
Veiligheid & Service medewerker

Groeien als manager

Als (lijn)manager krijg je alle ruimte om het maximale uit je team én jezelf te halen. NS helpt jou vooruit. Zo kijken we samen waar jij naartoe wil en welke vaardigheden jij nog verder wil ontwikkelen. Ambitie om verder te groeien? Dan gaan we samen een ontwikkeltraject in. Zo kun je aan de slag bij andere projecten, of doorgroeien naar bijvoorbeeld districtmanager.

Example alt text

Werken aan beleid en teamwork op de vloer

Example alt text

Veel vrijheid en verantwoordelijkheid

Example alt text

Een hecht team bij een grote werkgever

Example alt text

Uitdagende projecten in een unieke omgeving

Example alt text

Alle ruimte om jezelf te ontwikkelen

Example alt text

Uitstekende arbeidsvoorwaarden

Joyce vertelt…

Het zit in de kleine dingen

“We hopen dat reizigers zich bij ons thuis voelen. Een van de leukste werkzaamheden is de landelijke werkgroep over gastvrijheid waar ik aan deelneem. Daar bespreken we hoe we gastvrijheid op de stations kunnen verbeteren. Zo heeft een van de stationsteams met Pasen chocolade eitjes uitgedeeld aan de reizigers. Ik heb voorgesteld dat we op alle stations instructies over gastvrijheid geven. Dat gaat over kleine, maar belangrijke dingen. Als een reiziger de weg vraagt, kun je naar het juiste perron wijzen. Maar je kunt ook even meelopen. Zo bied je net een beetje extra gastvrijheid.”

Service medewerkers op het station

Verhalen van onze mensen

"Kalmte bewaren bij onrust, dat leer ik in deze functie goed."

Als Rutger Bouw (25) niet aan het werk is, reist hij graag door Europa. Als het kan, zoveel mogelijk met de trein. En al die reiservaring komt goed van pas bij zijn functie als Servicemedewerker Internationaal. “Aan de balie kunnen we die persoonlijke touch meer bieden dan via een app of website.”

Dat reizigers mij ook aanspreken als ik niet aan het werk ben, dat is heel mooi

“Het contact met de reizigers die hier vaak dagelijks hun fiets komen stallen, dat is voor mij enorm waardevol.” Leon van Ham is fietsenmaker in de fietsenstalling op Station Tilburg. Binnen deze functie repareert Leon fietsen van reizigers. Ook repareert hij regelmatig OV-fietsen zodat er altijd genoeg fietsen beschikbaar zijn in de fietsenstalling: “Ik doe dit werk inmiddels 43 jaar in dezelfde fietsenstalling en nog altijd met veel plezier. Drie maanden lang heb ik een andere baan geprobeerd, maar al snel begon ik de fietsenstalling te missen. Naast een korte onderbreking voor mijn militaire dienst ben ik daarom altijd in de fietsenstalling blijven werken.”

Werken aan de toekomst in ‘the store of the future’

“Een glazen bol waarin ik zou kunnen zien waar toekomstige reizigers behoefte aan hebben zou fantastisch zijn.” Semih Turan is Business Developer bij NS Stations. Binnen deze functie is hij constant bezig met het verbeteren van de verschillende winkels op het station: “Het inspelen op toekomstige trends en toekomstige behoeftes van de reiziger is een belangrijk deel van mijn functie. Ik ben veel bezig met kansen zien, kansen benutten en kansen creëren.”

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.