Overleg met de gemeente over een stationsverbouwing, een werkgroep van gedreven collega-managers over gastvrijheid of zelf aan de slag met jouw ideeën om de werkprocessen te verbeteren. Wat er ook speelt, jij maakt je sterk voor oplossingen, altijd met de wens van onze reizigers voorop. Met jouw drive creëer jij draagvlak en realiseer je continue verbetering!
Het ene moment werk je aan het beleid, dan regel je extra bezetting bij grote evenementen, schakel je snel met je collega’s om een calamiteit te controleren of inspireer je je team op de vloer tot de beste dienstverlening. Die afwisseling geeft jou energie! Met jouw enthousiasme creëer jij een team waarin iedereen weet dat ze op elkaar kunnen bouwen.
Als (lijn)manager krijg je alle ruimte om het maximale uit je team én jezelf te halen. NS helpt jou vooruit. Zo kijken we samen waar jij naartoe wil en welke vaardigheden jij nog verder wil ontwikkelen. Ambitie om verder te groeien? Dan gaan we samen een ontwikkeltraject in. Zo kun je aan de slag bij andere projecten, of doorgroeien naar bijvoorbeeld districtmanager.
“We hopen dat reizigers zich bij ons thuis voelen. Een van de leukste werkzaamheden is de landelijke werkgroep over gastvrijheid waar ik aan deelneem. Daar bespreken we hoe we gastvrijheid op de stations kunnen verbeteren. Zo heeft een van de stationsteams met Pasen chocolade eitjes uitgedeeld aan de reizigers. Ik heb voorgesteld dat we op alle stations instructies over gastvrijheid geven. Dat gaat over kleine, maar belangrijke dingen. Als een reiziger de weg vraagt, kun je naar het juiste perron wijzen. Maar je kunt ook even meelopen. Zo bied je net een beetje extra gastvrijheid.”
Rutger
Als Rutger Bouw (25) niet aan het werk is, reist hij graag door Europa. Als het kan, zoveel mogelijk met de trein. En al die reiservaring komt goed van pas bij zijn functie als Servicemedewerker Internationaal. “Aan de balie kunnen we die persoonlijke touch meer bieden dan via een app of website.”
Leon
“Het contact met de reizigers die hier vaak dagelijks hun fiets komen stallen, dat is voor mij enorm waardevol.” Leon van Ham is fietsenmaker in de fietsenstalling op Station Tilburg. Binnen deze functie repareert Leon fietsen van reizigers. Ook repareert hij regelmatig OV-fietsen zodat er altijd genoeg fietsen beschikbaar zijn in de fietsenstalling: “Ik doe dit werk inmiddels 43 jaar in dezelfde fietsenstalling en nog altijd met veel plezier. Drie maanden lang heb ik een andere baan geprobeerd, maar al snel begon ik de fietsenstalling te missen. Naast een korte onderbreking voor mijn militaire dienst ben ik daarom altijd in de fietsenstalling blijven werken.”
Semih
“Een glazen bol waarin ik zou kunnen zien waar toekomstige reizigers behoefte aan hebben zou fantastisch zijn.” Semih Turan is Business Developer bij NS Stations. Binnen deze functie is hij constant bezig met het verbeteren van de verschillende winkels op het station: “Het inspelen op toekomstige trends en toekomstige behoeftes van de reiziger is een belangrijk deel van mijn functie. Ik ben veel bezig met kansen zien, kansen benutten en kansen creëren.”
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.