Het ene moment help je reizigers bij een seinstoring naar vervangend vervoer of help je een reiziger met een handicap uit de trein. Het andere moment werk je in de Tickets & Service winkels en help je een toerist in het Engels een kaartje kopen, adviseer je over een abonnement of geef jij actuele reisinformatie. Ochtendshift of late dienst, samen met een gezellig team sta jij klaar met een glimlach. Weer een dankbare reiziger geholpen!
In de eerste drie maanden leer je alles wat je nodig hebt om reizigers goed verder op weg te helpen. Van servicegericht werken en de Engelse taal tot EHBO, sociale veiligheid en ontruiming. Na afloop van alle modules ontvang je een certificaat. Je hoeft hier geen examen voor te doen. Tijdens jouw opleiding ben je al in dienst, dus je krijgt niet alleen een veelzijdige training maar ook al direct salaris!
Als servicemedewerker signaleer jij zelfs de kleinste dingen die beter kunnen. Defecte kaartautomaat of losliggende tegel? Jij helpt ons vooruit voor een optimale servicebeleving. Wij helpen jou ook vooruit, met goede arbeidsvoorwaarden, een optie tot parttime werken en doorgroeimogelijkheden. Bekijk het verhaal van servicemedewerker Anansa, die met veel plezier iedere dag klaarstaat voor onze reizigers.
“Ik werk het ene moment bij de Tickets & Servicebalie, het volgende moment help ik reizigers met een beperking in en uit de trein, verstrek ik informatie over vertraging en vertrektijden, of help ik reizigers bij het in- en uitchecken of bij de kaartautomaat.
Die afwisseling houdt mijn dagen divers en uitdagend. Je moet continu alert zijn op situaties en omstandigheden die zich op het perron, station en daarbuiten afspelen. Op die manier zorg je dat zo veel mogelijk reizigers hun reis met een lach kunnen vervolgen. Eigenlijk zijn we onmisbaar op het station!”
Rutger
Als Rutger Bouw (25) niet aan het werk is, reist hij graag door Europa. Als het kan, zoveel mogelijk met de trein. En al die reiservaring komt goed van pas bij zijn functie als Servicemedewerker Internationaal. “Aan de balie kunnen we die persoonlijke touch meer bieden dan via een app of website.”
Leon
“Het contact met de reizigers die hier vaak dagelijks hun fiets komen stallen, dat is voor mij enorm waardevol.” Leon van Ham is fietsenmaker in de fietsenstalling op Station Tilburg. Binnen deze functie repareert Leon fietsen van reizigers. Ook repareert hij regelmatig OV-fietsen zodat er altijd genoeg fietsen beschikbaar zijn in de fietsenstalling: “Ik doe dit werk inmiddels 43 jaar in dezelfde fietsenstalling en nog altijd met veel plezier. Drie maanden lang heb ik een andere baan geprobeerd, maar al snel begon ik de fietsenstalling te missen. Naast een korte onderbreking voor mijn militaire dienst ben ik daarom altijd in de fietsenstalling blijven werken.”
Semih
“Een glazen bol waarin ik zou kunnen zien waar toekomstige reizigers behoefte aan hebben zou fantastisch zijn.” Semih Turan is Business Developer bij NS Stations. Binnen deze functie is hij constant bezig met het verbeteren van de verschillende winkels op het station: “Het inspelen op toekomstige trends en toekomstige behoeftes van de reiziger is een belangrijk deel van mijn functie. Ik ben veel bezig met kansen zien, kansen benutten en kansen creëren.”
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.