Het ene moment help je reizigers bij een seinstoring naar vervangend vervoer of help je een mindervalide reiziger uit de trein. Het andere moment werk je in de Tickets & Service winkels en help je een toerist in het Engels een kaartje kopen, adviseer je over een abonnement of geef jij actuele reisinformatie. Ochtendshift of late dienst, samen met een gezellig team sta jij klaar met een glimlach. Weer een dankbare reiziger geholpen!
In de eerste drie maanden leer je alles wat je nodig hebt om reizigers goed verder op weg te helpen. Van servicegericht werken en de Engelse taal tot EHBO, sociale veiligheid en ontruiming. Na afloop van alle modules ontvang je een certificaat. Je hoeft hier geen examen voor te doen. Tijdens jouw opleiding ben je al in dienst, dus je krijgt niet alleen een veelzijdige training maar ook al direct salaris!
Als servicemedewerker signaleer jij zelfs de kleinste dingen die beter kunnen. Defecte kaartautomaat of losliggende tegel? Jij helpt ons vooruit voor een optimale servicebeleving. Wij helpen jou ook vooruit, met goede arbeidsvoorwaarden, een optie tot parttime werken en doorgroeimogelijkheden. Bekijk het verhaal van servicemedewerker Anansa, die met veel plezier iedere dag klaarstaat voor onze reizigers.
“Ik werk het ene moment bij de Tickets & Servicebalie, het volgende moment help ik reizigers met een beperking in en uit de trein, verstrek ik informatie over vertraging en vertrektijden, of help ik reizigers bij het in- en uitchecken of bij de kaartautomaat. Die afwisseling houdt mijn dagen divers en uitdagend. Je moet continu alert zijn op situaties en omstandigheden die zich op het perron, station en daarbuiten afspelen. Op die manier zorg je dat zo veel mogelijk reizigers hun reis met een lach kunnen vervolgen. Eigenlijk zijn we onmisbaar op het station!”
"Ik ben bouwkundige bij NS en mijn taak is om de stations te onderhouden en er mooi uit te laten zien. Lekkages, schilderwerk en dakdekking vallen allemaal binnen mijn verantwoordelijkheid. Ik ga dan ook vaak op pad met een loodgieter of dakdekker. Daarnaast ga ik eens per jaar naar alle stations binnen mijn gebied voor een controle.''
‘Een van mijn taken is de reiziger zich veilig te laten voelen. En als ik één ding heb geleerd in dit vreemde jaar, is dat je dat doet door persoonlijk contact.’ Toevallig, want Predeep kwam zo twee jaar geleden ook bij NS terecht: hij sprak op het station met medewerkers Veiligheid & Service en solliciteerde enthousiast.
Vandaag is het Keti Koti. Deze dag leeft ook bij NS. Collega’s deelden hun gedachten erover. Onder meer door campagnes zoals ‘Ik neem vrij op 1 juli, tot we allemaal vrij zijn’ is er nu meer aandacht voor de dag dan ooit hiervoor. NS staat als organisatie midden in de Nederlandse samenleving en vindt het belangrijk dat mensen zich er thuis voelen. En daar zetten we ons samen voor in.