Het ene moment help je reizigers bij een seinstoring naar vervangend vervoer of help je een reiziger met een handicap uit de trein. Het andere moment werk je in de Tickets & Service winkels en help je een toerist in het Engels een kaartje kopen, adviseer je over een abonnement of geef jij actuele reisinformatie. Ochtendshift of late dienst, samen met een gezellig team sta jij klaar met een glimlach. Weer een dankbare reiziger geholpen!
In de eerste drie maanden leer je alles wat je nodig hebt om reizigers goed verder op weg te helpen. Van servicegericht werken en de Engelse taal tot EHBO, sociale veiligheid en ontruiming. Na afloop van alle modules ontvang je een certificaat. Je hoeft hier geen examen voor te doen. Tijdens jouw opleiding ben je al in dienst, dus je krijgt niet alleen een veelzijdige training maar ook al direct salaris!
Als servicemedewerker signaleer jij zelfs de kleinste dingen die beter kunnen. Defecte kaartautomaat of losliggende tegel? Jij helpt ons vooruit voor een optimale servicebeleving. Wij helpen jou ook vooruit, met goede arbeidsvoorwaarden, een optie tot parttime werken en doorgroeimogelijkheden. Bekijk het verhaal van servicemedewerker Anansa, die met veel plezier iedere dag klaarstaat voor onze reizigers.
“Ik werk het ene moment bij de Tickets & Servicebalie, het volgende moment help ik reizigers met een beperking in en uit de trein, verstrek ik informatie over vertraging en vertrektijden, of help ik reizigers bij het in- en uitchecken of bij de kaartautomaat.
Die afwisseling houdt mijn dagen divers en uitdagend. Je moet continu alert zijn op situaties en omstandigheden die zich op het perron, station en daarbuiten afspelen. Op die manier zorg je dat zo veel mogelijk reizigers hun reis met een lach kunnen vervolgen. Eigenlijk zijn we onmisbaar op het station!”
Ilse
Vanuit de collegezaal een paar minuutjes lopen naar werk: Security Studies-studente Ilse (20) doet het wel vaker. “Ik studeer aan de faculteit van de Universiteit Leiden in Den Haag, dus mijn baan in de StationsHuiskamer is goed te combineren met mijn studie. Er wordt ook veel rekening met me gehouden waardoor ik meer ruimte heb om te studeren als dit nodig is.”
Kim
Hoe is het om te werken als medewerker Veiligheid & Service bij NS? Is het de hele dag alleen maar achter zwartrijders aanrennen en boetes schrijven? In deze aflevering gaan we op pad met Kim.
Collega’s van Veiligheid & Service staan de hele dag op scherp. Waar heeft de Meldkamer NS een klus voor ze? Waar kunnen ze helpen? Wanneer is ingrijpen nodig? Een verslaggever hobbelt een dag mee met V&S Deventer.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.