Het ene moment help je reizigers bij een seinstoring naar vervangend vervoer of help je een reiziger met een handicap uit de trein. Het andere moment werk je in de Tickets & Service winkels en help je een toerist in het Engels een kaartje kopen, adviseer je over een abonnement of geef jij actuele reisinformatie. Ochtendshift of late dienst, samen met een gezellig team sta jij klaar met een glimlach. Weer een dankbare reiziger geholpen!
In de eerste drie maanden leer je alles wat je nodig hebt om reizigers goed verder op weg te helpen. Van servicegericht werken en de Engelse taal tot EHBO, sociale veiligheid en ontruiming. Na afloop van alle modules ontvang je een certificaat. Je hoeft hier geen examen voor te doen. Tijdens jouw opleiding ben je al in dienst, dus je krijgt niet alleen een veelzijdige training maar ook al direct salaris!
Als servicemedewerker signaleer jij zelfs de kleinste dingen die beter kunnen. Defecte kaartautomaat of losliggende tegel? Jij helpt ons vooruit voor een optimale servicebeleving. Wij helpen jou ook vooruit, met goede arbeidsvoorwaarden, een optie tot parttime werken en doorgroeimogelijkheden. Bekijk het verhaal van servicemedewerker Anansa, die met veel plezier iedere dag klaarstaat voor onze reizigers.
“Ik werk het ene moment bij de Tickets & Servicebalie, het volgende moment help ik reizigers met een beperking in en uit de trein, verstrek ik informatie over vertraging en vertrektijden, of help ik reizigers bij het in- en uitchecken of bij de kaartautomaat. Die afwisseling houdt mijn dagen divers en uitdagend. Je moet continu alert zijn op situaties en omstandigheden die zich op het perron, station en daarbuiten afspelen. Op die manier zorg je dat zo veel mogelijk reizigers hun reis met een lach kunnen vervolgen. Eigenlijk zijn we onmisbaar op het station!”
Jaisal
Ik verleen service op zowel het station als in de trein. Zo help ik reizigers die niet weten op welk perron ze moeten zijn of assisteer ik bij incheckpoortjes. Ook ben ik als Medewerker Veiligheid & Service bezig met het handhaven van de veiligheid. Zo grijp ik in bij zwartrijders in de trein of bij agressieve reizigers. We zijn bevoegd om hen aan te houden.
Julia
Als medewerker Veiligheid & Service ben ik bij mijn standplaats op het station van Rotterdam aanwezig voor de veiligheid van reizigers en collega’s. Ik verleen daar service waar dat nodig is.' We lopen bij V&S altijd in duo’s, en soms met z’n drieën. De ene reiziger wil bijvoorbeeld weten op welk perron ‘ie moet zijn, de andere is net bestolen of is z’n medereiziger kwijt. Ook ondersteunen we conducteurs die te maken hebben met lastige reizigers en proberen de situatie dan te de-escaleren.
Xandor
In de ruim dertig jaar tijd dat ik bij NS werk, ben ik nog nooit met tegenzin naar werk gegaan. Ik probeer er elke dag weer een feestje van te maken. Wat ik zo leuk vind, is dat je als conducteur een diversiteit qua mensen tegenkomt. De ene dag breng je vakantiegangers naar Schiphol, de andere dag vervoer je zakenlui naar Utrecht of dagjesmensen naar Den Bosch. Afgelopen week zat de trein vol met trolleys van mensen die op pad gingen naar de Huishoudbeurs. Je ziet een afspiegeling van de maatschappij. Hartstikke leuk.
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.