In de spits, op rustige momenten of tijdens evenementen; jij bent er als servicemedewerker voor onze reizigers. Van de verkoopbalie tot de kaartautomaat en het perron, zij kunnen met al hun vragen bij jou terecht en jij helpt wanneer dit nodig is. Met de meest actuele reisinformatie binnen handbereik help jij reizigers verder op weg, ook als het even anders loopt dan gepland. Met jouw persoonlijke service ben jij hét gezicht van NS. Een fijne reiservaring begint bij jou!

Werken bij NS. Klinkt goed!

In de spits, op rustige momenten of tijdens evenementen; jij bent er als servicemedewerker voor onze reizigers. Van de verkoopbalie tot de kaartautomaat en het perron, zij kunnen met al hun vragen bij jou terecht en jij helpt wanneer dit nodig is. Met de meest actuele reisinformatie binnen handbereik help jij reizigers verder op weg, ook als het even anders loopt dan gepland. Met jouw persoonlijke service ben jij hét gezicht van NS. Een fijne reiservaring begint bij jou!

Werken bij NS. Klinkt goed!

Servicemedewerker, elke dag anders

Het ene moment help je reizigers bij een seinstoring naar vervangend vervoer of help je een reiziger met een handicap uit de trein. Het andere moment werk je in de Tickets & Service winkels en help je een toerist in het Engels een kaartje kopen, adviseer je over een abonnement of geef jij actuele reisinformatie. Ochtendshift of late dienst, samen met een gezellig team sta jij klaar met een glimlach. Weer een dankbare reiziger geholpen!

Werken & leren

In de eerste drie maanden leer je alles wat je nodig hebt om reizigers goed verder op weg te helpen. Van servicegericht werken en de Engelse taal tot EHBO, sociale veiligheid en ontruiming. Na afloop van alle modules ontvang je een certificaat. Je hoeft hier geen examen voor te doen. Tijdens jouw opleiding ben je al in dienst, dus je krijgt niet alleen een veelzijdige training maar ook al direct salaris!

Servicemedewerker NS op Utrecht Centraal Station

Samen verder

Als servicemedewerker signaleer jij zelfs de kleinste dingen die beter kunnen. Defecte kaartautomaat of losliggende tegel? Jij helpt ons vooruit voor een optimale servicebeleving. Wij helpen jou ook vooruit, met goede arbeidsvoorwaarden, een optie tot parttime werken en doorgroeimogelijkheden. Bekijk het verhaal van servicemedewerker Anansa, die met veel plezier iedere dag klaarstaat voor onze reizigers.

Example alt text

Flexibel werken en on- regelmatigheidstoeslag

Example alt text

Een leuk team, we doen het samen!

Example alt text

Mogelijkheid tot parttime werken

Example alt text

Flexibel werken en onregelmatigheids-toeslag

Example alt text

Een leuk team, we doen het samen!

Example alt text

Mogelijkheid tot parttime werken

Example alt text

Betaalde opleiding van 3 maanden

Example alt text

Gratis 2e klas treinreizen

Example alt text

Een uitstekende pensioenregeling

Een servicemedewerker vertelt...

We zijn onmisbaar

“Ik werk het ene moment bij de Tickets & Servicebalie, het volgende moment help ik reizigers met een beperking in en uit de trein, verstrek ik informatie over vertraging en vertrektijden, of help ik reizigers bij het in- en uitchecken of bij de kaartautomaat.

Die afwisseling houdt mijn dagen divers en uitdagend. Je moet continu alert zijn op situaties en omstandigheden die zich op het perron, station en daarbuiten afspelen. Op die manier zorg je dat zo veel mogelijk reizigers hun reis met een lach kunnen vervolgen. Eigenlijk zijn we onmisbaar op het station!”

Servicemedewerker NS

Verhalen van onze mensen

Dat reizigers mij ook aanspreken als ik niet aan het werk ben, dat is heel mooi

“Het contact met de reizigers die hier vaak dagelijks hun fiets komen stallen, dat is voor mij enorm waardevol.” Leon van Ham is fietsenmaker in de fietsenstalling op Station Tilburg. Binnen deze functie repareert Leon fietsen van reizigers. Ook repareert hij regelmatig OV-fietsen zodat er altijd genoeg fietsen beschikbaar zijn in de fietsenstalling: “Ik doe dit werk inmiddels 43 jaar in dezelfde fietsenstalling en nog altijd met veel plezier. Drie maanden lang heb ik een andere baan geprobeerd, maar al snel begon ik de fietsenstalling te missen. Naast een korte onderbreking voor mijn militaire dienst ben ik daarom altijd in de fietsenstalling blijven werken.”

Werken aan de toekomst in ‘the store of the future’

“Een glazen bol waarin ik zou kunnen zien waar toekomstige reizigers behoefte aan hebben zou fantastisch zijn.” Semih Turan is Business Developer bij NS Stations. Binnen deze functie is hij constant bezig met het verbeteren van de verschillende winkels op het station: “Het inspelen op toekomstige trends en toekomstige behoeftes van de reiziger is een belangrijk deel van mijn functie. Ik ben veel bezig met kansen zien, kansen benutten en kansen creëren.”

Diversity Day bij NS: ‘verbinden is momenteel mijn beroep’

“De laatste tijd bestond mijn werk uit het bouwen van bruggen en het verbinden van mensen”. Henry Sanches is teammanager Tickets & Service voor regio Noordwest, maar de afgelopen periode was hij projectmanager Diversity Day. Met een groot team is hij bezig geweest om op dinsdag 3 oktober, nationale Diversity Day, een mooi evenement te organiseren op station Rotterdam Centraal.

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.