Samen knallen, hard werken, nog harder lachen. Dat is werken bij de winkels op het station! Elke dag staat jouw winkel vol met allerlei verschillende mensen, nieuwe gezichten, leuke verhalen en vaste klanten. Omdat je werkt in een klein team heb je niet alleen veel verantwoordelijkheid, maar zorg je er ook samen voor dat álles gedaan wordt. Lekker afwisselend dus! Bovendien werk je flexibel, van vroeg tot laat. Zo kun je dus lekker bijverdienen naast je studie, andere baan of gewoon fulltime!
Bij NS Retail werken we allemaal met dezelfde kernwaarden. We doen het samen. We benutten elkaars talenten om het verschil te maken. Samen zijn we onderweg, binnen je eigen carrière, als team en met onze reizigers. Daarom zorgen we ervoor dat iedereen zichzelf kan zijn en dat je alles uit jezelf kunt halen. Samen gaan we voor dat ene doel: tevreden reizigers dankzij onze snelle en goede service. Dat maakt onze werkdag ook zo leuk!
Doelen behalen is zoveel makkelijker in een positieve omgeving. Daarom vieren we successen en focussen we op wat we goed doen. Uitdaging? Daar leer je van! Bij ons krijg je de ruimte om te doen, te groeien en te leren. Kom je er even niet uit? Dan helpen we elkaar. Op je team kun je vertrouwen. Samen zorgen we voor een gezellige sfeer.
Aandacht is het verschil tussen goed en uitstekend. Een verzorgde winkel, proactief meedenken en net dat stapje extra. Voor de reiziger en elkaar. ‘Iets lekkers erbij?’ Of even je collega helpen. Echt luisteren naar de wensen van reizigers en collega’s, zodat iedereen zich welkom en gezien voelt. Wij luisteren ook en helpen jou verder ontwikkelen.
Spitsuur? Geen probleem voor ons! Gaan voor die glimlach, omzet draaien en weer door. Jij gaat als een trein! Goed plannen, snel schakelen, proactief keuzes maken en helder met elkaar communiceren. Wij houden van aanpakken en durven te doen. Samen gaan wij voor resultaat, voor onze targets én blije reizigers. Heb jij het in je?
Doelen behalen is zoveel makkelijker in een positieve omgeving. Daarom vieren we successen en focussen we op wat we goed doen. Uitdaging? Daar leer je van! Bij ons krijg je de ruimte om te doen, te groeien en te leren. Kom je er even niet uit? Dan helpen we elkaar. Op je team kun je vertrouwen. Samen zorgen we voor een gezellige sfeer.
Aandacht is het verschil tussen goed en uitstekend. Een verzorgde winkel, proactief meedenken en net dat stapje extra. Voor de reiziger en elkaar. ‘Iets lekkers erbij?’ Of even je collega helpen. Echt luisteren naar de wensen van reizigers en collega’s, zodat iedereen zich welkom en gezien voelt. Wij luisteren ook en helpen jou verder ontwikkelen.
Spitsuur? Geen probleem voor ons! Gaan voor die glimlach, omzet draaien en weer door. Jij gaat als een trein! Goed plannen, snel schakelen, proactief keuzes maken en helder met elkaar communiceren. Wij houden van aanpakken en durven te doen. Samen gaan wij voor resultaat, voor onze targets én blije reizigers. Heb jij het in je?
"Bij Julia’s eet je heerlijke pasta en zo voeg ik weer een nieuw hoofdstuk toe aan mijn carrière op de Nederlandse stations," legt filiaalmanager Harry uit. Hij werkt al 18 jaar op verschillende stations en in verschillende zaken. "Je hebt elke keer het verfrissende van nieuw werk, maar het goede van NS Retail." "Ze faciliteren je heel goed, denken mee en helpen je met het aantrekken van goed personeel."
Collega Silvana: "Naast dat je je werk nodig hebt om je rekeningen te betalen, is het ook heel belangrijk dat je een leuke werkplek hebt met gezellige collega's!"
“Ik ben een steunpilaar voor de medewerkers van ons filiaal”, vertelt assistent-filiaalmanager van de Albert Heijn to go Dave. “Ik pleit ervoor dat er bij ons openheid, transparantie en begrip is voor elke medewerker.” “Ik heb zowel administratieve taken, zoals het opmaken van de kassaverschillen, als communicatieve taken. In elk bedrijf moet er goed gecommuniceerd worden en ik ben degene die dat begeleidt.”
"Mensen beleven zo veel mooie momenten op een station en vanuit mijn winkeltje zie ik het allemaal gebeuren," vertelt Elwin, senior medewerker bij de Kiosk op Utrecht Centraal. "Mensen nemen afscheid van elkaar, komen terug na een lange reis in het buitenland of ontmoeten elkaar voor hun eerste date. Dat maakt mijn werk heel leuk." "Als senior medewerker ben ik verantwoordelijk voor het sluiten van alle Kiosks op het station, help ik collega’s als ze vragen hebben en ben ik het aanspreekpunt als de manager er niet is."
"Het is leuk om ervoor te zorgen dat het station wat gezelliger en huiselijker wordt," vertelt Suzanne die werkt als verkoopmedewerker bij Julia’s in Leiden. "Om 07:00 uur verkopen we al onze eerste verse koffie’s en dat doen we vaak aan vaste klanten. Met veel van hen heb ik een band opgebouwd en hebben we elke ochtend een kort gesprekje."
"Ik zet misschien wel vijftig kopjes koffie ‘s ochtends," lacht Suzanne, senior medewerker bij Julia’s in Nijmegen. "In normale tijden dan, want tijdens corona is dat nu wel een stukje minder." Als senior medewerker is Suzanne verantwoordelijk voor het openen en sluiten van de winkel, maar ook moet ze soms nieuwe mensen inwerken. "Ik ben als senior medewerker eigenlijk de rechterhand van de manager en de assistent managers van de vestiging." "Het leukste aan mijn werk vind ik dat ik vaste klanten heb. Dat had ik van te voren nooit gedacht."
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.