Als stagiair(e) in de techniek lever jij een serieuze bijdrage aan de trein van morgen en de processen bij onze onderhoudsbedrijven. Want of je nu op zoek bent naar een snuffel-, meewerk- of afstudeerstage, je kunt direct aan de slag. Je denkt mee met elektrotechnische vraagstukken, stelt beleid op of ontwikkelt een praktisch stappenplan om aan de juiste normen te voldoen. Hoe groot of hoe klein je het wilt maken, wij zorgen voor een stage die bij je past en het resultaat van jouw werk zie je elke dag weer door Nederland rijden. Zelfstandig werken aan een uitdagend takenpakket, zelf je dag indelen en meteen échte praktijkervaring opdoen. Jij maakt direct impact, op al jouw nieuwe collega’s en honderdduizenden reizigers. Werk jij mee aan de reis van morgen?
Met een stage bij NS werk je mee aan een duurzame toekomst voor reizend Nederland. Maar je hebt ook gelijk een mooie grote werkgever op je cv en leert allerlei nieuwe mensen kennen die je verder helpen met je carrière, van je collega’s tot afdelingsmanagers en je nieuwe vrienden van onze stagevereniging. Voel jij je helemaal op je plek bij NS? Dan kan je na je opleiding misschien wel direct bij ons aan de slag. Bijvoorbeeld als engineer of in een kwaliteitsfunctie binnen de techniek. Bij NS investeren we in jouw talent, want jouw nieuwe ideeën vormen de oplossing voor de vraagstukken van de toekomst!
"Ik vind het fijn dat mensen zich in de trein geen zorgen maken om hun veiligheid. Dat betekent namelijk dat ik mijn werk goed doe!" vertelt Steven Paul, aspect manager toelating en veilige integratie. "Je moet bedenken dat elke trein een soort kenteken heeft. Dit kenteken kan de trein alleen maar krijgen als hij aan alle (inter)nationale veiligheidscriteria voldoet."
"Van de USB-aansluitingen in de trein tot vernieuwde camerasystemen, het vertalen van een ontwerp op papier naar iets dat werkt in de praktijk is vaak één grote puzzel," vertelt production engineer Remon. "Engineers ontwerpen de techniek en wij kijken of die ook praktisch mogelijk is." "Ligt een pijp voor bekabeling bijvoorbeeld nét anders dan de engineer had bedacht? Dan bedenken wij hoe we de bekabeling om kunnen leggen, zodat het systeem toch werkt."
"Vroeger reed ik elk weekend met de trein naar mijn ouders en dacht ik daar niet al te veel bij na. Nu zie ik bijna dagelijks treinen volledig gestript op de werkplaats staan en besef ik pas hoeveel techniek er eigenlijk in zo’n trein zit," vertelt Anouk, trainee techniek bij Treinmodernisering in Haarlem. "Ik werk hier nu een half jaar, maar al sinds dag één stond ik als trainee al midden in het bedrijf."
“Als ik nu een nieuwe VIRM zie langsrijden ben ik echt trots dat ik daaraan bijgedragen heb: dat is dan jouw trein met jouw producten erin!” Ruben Geerling werkt al bijna 19 jaar bij NS. Sinds augustus 2021 is hij engineer bij NS Treinmodernisering in Haarlem. Als engineer houdt hij zich op dit moment bezig met het camerasysteem en netwerk van de VIRMm2/3, die gemoderniseerd wordt.
“We willen meer en efficiënter kunnen rijden op de bestaande infrastructuur en het onderhoud aan onze treinen zo veilig en goed mogelijk uitvoeren. Dat is mogelijk door technologie toe te voegen aan de treinen, onze onderhoudslocaties en het spoor.” Sophie Verbeek is senior manager operationele technologie. Met haar team kijkt ze hoe digitale innovaties het leven van reizigers en medewerkers nog makkelijker kunnen maken.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.