We vergeten het vaak. En meestal omdat het zo vanzelfsprekend is. Een intuïtief werkende kaartautomaat, WIFI en televisieschermen in de trein, je reis plannen met de Reisplanner app, inchecken met je mobiel; het is de normaalste zaak van de wereld. Maar deze en nog vele andere voorbeelden zijn mogelijk dankzij slimme IT-oplossingen. Oplossingen die door onze IT’ers worden bedacht én uitgevoerd. Lees meer.
Onze treinen rijden al meer dan 175 jaar dankzij hoogwaardige technische oplossingen. Maar wat vandaag de dag innovatief is, is over een paar jaar alweer verouderd. Daarom voeren we continu technische verbeteringen door, zorgen we dat onze treinen goed worden onderhouden en moderniseren we treinstellen van binnen en buiten. Als technisch professional bij NS werk je vandaag aan de reis van morgen én aan die van de toekomst. Lees meer.
Bij NS werken we elke dag met hart en ziel om alle reizigers naar hun bestemming te brengen. Ook áchter de schermen. Op kantoor werken we aan het beleid en de strategie van NS, bedenken we nieuwe diensten en ontwerpen we slimmere dienstregelingen. Altijd met de reiziger voorop. Maar ook het bedenken van creatieve marketingcampagnes, het inkopen van complete treinstellen en het onderhouden van alle contacten met overheden gebeurt hier. Lees meer.
Niemand kan beter vertellen hoe het is om bij NS te werken dan onze medewerkers zelf. Daarom zijn drie collega’s met elkaar in gesprek gegaan over hoe zij werken bij NS ervaren; wat herkennen ze, waarin en waarover verschillen ze? Ze spreken over kansen en uitdagingen, halen herinneringen op en spreken over de toekomst.
De reis van morgen is voor iedereen anders. Dat geldt ook voor onze medewerkers. Je kunt je bij ons ontwikkelen en krijgt de vrijheid voor jouw ideeën. Met een mooie mix van jong talent en ervaren professionals borgen we kwaliteit en geven we innovatie de ruimte. Want welke achtergrond je ook hebt, bij NS is altijd plaats voor collega’s die de reis van morgen willen vormgeven.
Andrea
“Het rennen en puzzelen onder druk is echt fantastisch.” Andrea Verdonk is bijstuurder personeel bij NS. Met haar team is Andrea dag en nacht bezig met bijsturen van het personeel op de treinen. Zo zorgt ze ervoor dat de treinen zoveel mogelijk volgens dienstregeling kunnen blijven rijden als er verstoringen op het spoor zijn. Andrea legt uit: “Als er niets geks gebeurt op het spoor is er niet zoveel aan de hand. Als er echter een trein moet omkeren of storing krijgt, gaan we in ons team van 0 naar 100 binnen een paar seconden. De spanning die daarbij komt kijken is wel gaaf natuurlijk.”
Bart
“Als ik heel de puzzel bij elkaar weet te leggen en het laatste stukje valt op zijn plek, dan ben ik toch wel trots.” Bart Vrancken is Logistiek coördinator in het Regionaal Besturingscentrum Rotterdam. Binnen zijn team is hij verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van de dienstregeling rond Den Haag Centraal. Bart legt uit: “Ik vergelijk het altijd met de brandweer. Als er niets geks gebeurt, hoef ik niet veel te doen, maar als er wat gebeurt is het gelijk rennen. En dat rennen doe ik altijd met de reiziger in mijn achterhoofd.
Yari
“Het zijn twee totaal verschillende werelden, maar dat is juist waarom ik ook zo graag op de trein wilde gaan werken.” Yari de Graaf is zowel Expertplanner Materieel als machinist. Hij is begonnen op kantoor waar hij operationeel leidinggevende is van het team materieelplanners. Met zijn team zorgt hij voor voldoende treinen op elk traject.
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.