We vergeten het vaak. En meestal omdat het zo vanzelfsprekend is. Een intuïtief werkende kaartautomaat, WIFI en televisieschermen in de trein, je reis plannen met de Reisplanner app, inchecken met je mobiel; het is de normaalste zaak van de wereld. Maar deze en nog vele andere voorbeelden zijn mogelijk dankzij slimme IT-oplossingen. Oplossingen die door onze IT’ers worden bedacht én uitgevoerd. Lees meer.
Onze treinen rijden al meer dan 175 jaar dankzij hoogwaardige technische oplossingen. Maar wat vandaag de dag innovatief is, is over een paar jaar alweer verouderd. Daarom voeren we continu technische verbeteringen door, zorgen we dat onze treinen goed worden onderhouden en moderniseren we treinstellen van binnen en buiten. Als technisch professional bij NS werk je vandaag aan de reis van morgen én aan die van de toekomst. Lees meer.
Bij NS werken we elke dag met hart en ziel om alle reizigers naar hun bestemming te brengen. Ook áchter de schermen. Op kantoor werken we aan het beleid en de strategie van NS, bedenken we nieuwe diensten en ontwerpen we slimmere dienstregelingen. Altijd met de reiziger voorop. Maar ook het bedenken van creatieve marketingcampagnes, het inkopen van complete treinstellen en het onderhouden van alle contacten met overheden gebeurt hier. Lees meer.
Niemand kan beter vertellen hoe het is om bij NS te werken dan onze medewerkers zelf. Daarom zijn drie collega’s met elkaar in gesprek gegaan over hoe zij werken bij NS ervaren; wat herkennen ze, waarin en waarover verschillen ze? Ze spreken over kansen en uitdagingen, halen herinneringen op en spreken over de toekomst.
De reis van morgen is voor iedereen anders. Dat geldt ook voor onze medewerkers. Je kunt je bij ons ontwikkelen en krijgt de vrijheid voor jouw ideeën. Met een mooie mix van jong talent en ervaren professionals borgen we kwaliteit en geven we innovatie de ruimte. Want welke achtergrond je ook hebt, bij NS is altijd plaats voor collega’s die de reis van morgen willen vormgeven.
Doris
Doris Aafjes zit in haar eerste jaar van het IT-traineeship bij NS. Ze werkt aan een innovatief systeem binnen de applicatie Donna dat planners helpt sneller te werken. "Ik zit dit jaar in deze functie, maar volgend jaar in een andere. Juist dat leek me zo leuk aan het traineeship voordat ik begon: dat ik de ruimte krijg om te kijken en uit te zoeken wat ik uiteindelijk wil doen."
Dirk
Dirk van Haeringen werkt al vier jaar bij NS als software developer. “Onze software zorgt ervoor dat collega’s bij NS snel de planning weer kunnen aanpassen en problemen in de dienstregeling kunnen oplossen, waardoor je hier als reiziger zo min mogelijk last van hebt.” Dirk heeft het over de prijswinnende applicatie BAM (Bijsturings Applicatie Materieel), een innovatief systeem waarop treinschema’s snel worden aangepast.
Jeroen
Jeroen (40) werkt tijdelijk als receptiemedewerker via Bureau Tijdelijk Werk, het interne uitzendbureau van NS dat collega’s ondersteunt bij re-integratie. “Na een lange ziekteperiode ben ik weer aan de slag op het hoofdkantoor. Ik ontvang gasten, verwijs ze door naar de juiste personen en ben het visitekaartje van de organisatie,” vertelt Jeroen.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.