We vergeten het vaak. En meestal omdat het zo vanzelfsprekend is. Een intuïtief werkende kaartautomaat, WIFI en televisieschermen in de trein, je reis plannen met de Reisplanner app, inchecken met je mobiel; het is de normaalste zaak van de wereld. Maar deze en nog vele andere voorbeelden zijn mogelijk dankzij slimme IT-oplossingen. Oplossingen die door onze IT’ers worden bedacht én uitgevoerd. Lees meer.
Onze treinen rijden al meer dan 175 jaar dankzij hoogwaardige technische oplossingen. Maar wat vandaag de dag innovatief is, is over een paar jaar alweer verouderd. Daarom voeren we continu technische verbeteringen door, zorgen we dat onze treinen goed worden onderhouden en moderniseren we treinstellen van binnen en buiten. Als technisch professional bij NS werk je vandaag aan de reis van morgen én aan die van de toekomst. Lees meer.
Bij NS werken we elke dag met hart en ziel om alle reizigers naar hun bestemming te brengen. Ook áchter de schermen. Op kantoor werken we aan het beleid en de strategie van NS, bedenken we nieuwe diensten en ontwerpen we slimmere dienstregelingen. Altijd met de reiziger voorop. Maar ook het bedenken van creatieve marketingcampagnes, het inkopen van complete treinstellen en het onderhouden van alle contacten met overheden gebeurt hier. Lees meer.
Niemand kan beter vertellen hoe het is om bij NS te werken dan onze medewerkers zelf. Daarom zijn drie collega’s met elkaar in gesprek gegaan over hoe zij werken bij NS ervaren; wat herkennen ze, waarin en waarover verschillen ze? Ze spreken over kansen en uitdagingen, halen herinneringen op en spreken over de toekomst.
Een organisatie vinden die bij je past is belangrijk. Daar ben je gelukkiger, zal je beter presteren en meer bereiken. NS zet daarom de company match in. Deze test geeft een indicatie of jij en NS bij elkaar passen. Jouw score is anoniem en wordt niet gedeeld met de werkgever. De test bevat geen vragen over de match tussen jou en een eventuele vacature. Wat maakt dat jij past bij NS? Check je match!
De reis van morgen is voor iedereen anders. Dat geldt ook voor onze medewerkers. Je kunt je bij ons ontwikkelen en krijgt de vrijheid voor jouw ideeën. Met een mooie mix van jong talent en ervaren professionals borgen we kwaliteit en geven we innovatie de ruimte. Want welke achtergrond je ook hebt, bij NS is altijd plaats voor collega’s die de reis van morgen willen vormgeven.
"Als Local Information Security Officer (LISO) is het onder andere mijn taak om teams weerbaar te maken tegen cyber security-aanvallen. NS heeft een complexe infrastructuur met veel ‘deurtjes’ en daardoor veel aanvalsmogelijkheden."
"Als CRM-specialist houd ik me bezig met het bedenken, uitvoeren en evalueren van e-mailcampagnes. Met als doel om reizigers te inspireren om vaker met de trein te reizen. Je kan dat als e-mailmarketeer op verschillende manieren aanpakken. Er zijn zoveel kansen om te verbeteren. Dat vraagt wel om een goede focus, want je kan niet alles tegelijkertijd doen."
"Ik volg een IT-traineeship van twee jaar bij NS. Nu werk ik bij NS International. Daar houd ik me bezig met het verbeteren van de NS International-reisapp en daarmee dus ook de reisondersteuning voor klanten. Zo voegen we bijvoorbeeld meer meldingen in de app toe wanneer een reis niet volgens planning verloopt. En werken we aan een mooier design."