We vergeten het vaak. En meestal omdat het zo vanzelfsprekend is. Een intuïtief werkende kaartautomaat, WIFI en televisieschermen in de trein, je reis plannen met de Reisplanner app, inchecken met je mobiel; het is de normaalste zaak van de wereld. Maar deze en nog vele andere voorbeelden zijn mogelijk dankzij slimme IT-oplossingen. Oplossingen die door onze IT’ers worden bedacht én uitgevoerd. Lees meer.
Onze treinen rijden al meer dan 175 jaar dankzij hoogwaardige technische oplossingen. Maar wat vandaag de dag innovatief is, is over een paar jaar alweer verouderd. Daarom voeren we continu technische verbeteringen door, zorgen we dat onze treinen goed worden onderhouden en moderniseren we treinstellen van binnen en buiten. Als technisch professional bij NS werk je vandaag aan de reis van morgen én aan die van de toekomst. Lees meer.
Bij NS werken we elke dag met hart en ziel om alle reizigers naar hun bestemming te brengen. Ook áchter de schermen. Op kantoor werken we aan het beleid en de strategie van NS, bedenken we nieuwe diensten en ontwerpen we slimmere dienstregelingen. Altijd met de reiziger voorop. Maar ook het bedenken van creatieve marketingcampagnes, het inkopen van complete treinstellen en het onderhouden van alle contacten met overheden gebeurt hier. Lees meer.
Niemand kan beter vertellen hoe het is om bij NS te werken dan onze medewerkers zelf. Daarom zijn drie collega’s met elkaar in gesprek gegaan over hoe zij werken bij NS ervaren; wat herkennen ze, waarin en waarover verschillen ze? Ze spreken over kansen en uitdagingen, halen herinneringen op en spreken over de toekomst.
De reis van morgen is voor iedereen anders. Dat geldt ook voor onze medewerkers. Je kunt je bij ons ontwikkelen en krijgt de vrijheid voor jouw ideeën. Met een mooie mix van jong talent en ervaren professionals borgen we kwaliteit en geven we innovatie de ruimte. Want welke achtergrond je ook hebt, bij NS is altijd plaats voor collega’s die de reis van morgen willen vormgeven.
Pieter Tichelaar
Ook tijdens zijn vakantie is Pieter (33) bereid om tijd vrij te maken voor NS. Vanaf zijn vakantiestek, een bootje in Sneek, vertelt Pieter over zijn functie als senior communicatieadviseur, waarom hij voor NS heeft gekozen, de ontwikkelingsmogelijkheden en zijn toekomst. “Door de vrijheid en het vertrouwen dat ik krijg binnen NS kan ik mij maximaal ontwikkelen”.
Sep
Sep (34) is procescoördinator bij de afdeling Onderhoud NS Stations. Hij coördineert het planmatig onderhoud aan de stationsgebouwen. Sep: “Denk aan het vervangen van dakbedekkingen en de uitvoering van schilderwerk. Maar ook aan specialistisch restauratiewerk van Rijksmonumenten. Het leukste aan zijn werk? Er is ruimte voor innovatie.”
Herman
Herman Krull is mobiliteitsmakelaar bij het loopbaancentrum van NS, hij begeleidt NS’ers die zichzelf binnen of buiten hun functie verder willen ontwikkelen. “We bieden collega’s ondersteuning bij hun loopbaan, zoals Z!N loopbaancoaching, een talentenscan en diverse workshops.” Naast zijn positie als mobiliteitsmakelaar is hij ook bestuurslid bij Trainbow, een LHBTQI+ netwerk van NS dat staat voor acceptatie, inclusie en diversiteit binnen NS. “Ons doel is dat iedereen zichzelf kan zijn binnen NS.” Herman vertelt er alles over!
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.