Hoofd Category Management en inkoop & Logistiek

Daniëlle

Manager NS

Even voorstellen

Het ontwikkelen en herformuleren van een saucijzenbroodje voor Kiosk op het station kan wel tot een jaar duren. Ook achter de verse pastasauzen voor Julia's schuilt een heel proces.

Ik stuur een team aan van Category Managers en Supply Chain Beheerders. Wij zijn ervoor verantwoordelijk dat Kiosk, Stationshuiskamer, Julia's en de Grab&Go automaten op het station gevuld zijn met de juiste producten voor de reiziger. Dat bepalen we door analyses te maken voor het assortiment, trend & ontwikkelingen in de markt te volgen en door met klantonderzoek al ver vooruit te kijken: wat wil de reiziger volgend jaar graag eten onderweg?

Er komt veel bij kijken, van recepturen ontwikkelen en bepalen met leveranciers, tot onderhandelingen en het gehele logistieke proces in goede banen leiden. 

Het leukste aan mijn baan vind ik dat ik zowel bezig ben met strategieën voor over een jaar of paar jaar als hoe we deze week met onze Logistiek Dienstverlener zorgen dat er genoeg vrachtwagens zijn om de winkels te bevoorraden. Het is enorm dynamisch.

Mijn collega's

Als mijn team een product of concept bedenkt voor Stationshuiskamer, vraag ik altijd: hoe kunnen de medewerkers in de winkel ermee uit de voeten? Ik ben ervoor verantwoordelijk dat de concepten en producten die we bedenken ook operationeel uitgevoerd kunnen worden. Ook dienen deze concepten of producten bij te dragen aan onze bedrijfsvoering en aan te sluiten bij de vraag van onze reiziger.

In mijn leidinggevende functie ben ik een verbinder en een aanspreekpunt. Tussen mijn team, de operationele tak en andere Teammanagers. Als ik zelf wil sparren, ga ik naar mijn eigen manager of de Business Managers van Retail.

Ik heb bij NS een persoonlijk leiderschapstraining gevolgd. Daar leerde ik om minder vanuit mijn hoofd en meer vanuit mijn hart leiding te geven. Dat betekent minder het team het laten doen zoals ik het zou doen en meer ruimte geven om ze hun eigen aanpak te laten ontwikkelen.

NS medewerkers
NS medewerkers
Daniëlle met NS collega's

Leukste moment van de week

Hoe bouwen we Kiosk, Stationshuiskamer, Julia's en de Grab&Go automaten volgend jaar uit? Hoe maken we het aanbod gezonder en kunnen we plastic reduceren? Dat soort vragen werden deze week beantwoord in de presentaties van de commercieplannen.

De teams van de afdelingen marketing, format- en category management werken maanden aan de nieuwe plannen en presenteerden het aan elkaar, de Teammanagers, waaronder ikzelf en de Business Controller. Wij stelden vragen, gaven feedback en daagden de team uit om de laatste puntjes op de i te zetten.

De sfeer tijdens de meeting was heel positief en energiek. Ook de plannen waren creatief, ambitieus en interessant: er komen bijvoorbeeld meer plantaardige producten aan, in de pastasauzen van Julia's komt extra groente en we gaan meer inzetten op sociale media.

Onze mensen op kantoor

Kantoor

"Na een lange ziekteperiode ben ik weer aan de slag op het hoofdkantoor"

Jeroen (40) werkt tijdelijk als receptiemedewerker via Bureau Tijdelijk Werk, het interne uitzendbureau van NS dat collega’s ondersteunt bij re-integratie. “Na een lange ziekteperiode ben ik weer aan de slag op het hoofdkantoor. Ik ontvang gasten, verwijs ze door naar de juiste personen en ben het visitekaartje van de organisatie,” vertelt Jeroen.

Kantoor

"Door mijn participatiebaan bij NS kan ik mezelf zijn en kan ik het werk aanpassen naar wat ik nodig heb."

Jezelf kunnen zijn, echt onderdeel uitmaken van het team én doen waar je goed in bent? Voor administratief medewerker Aaf (29) is het mogelijk. Zij werkt nu sinds een half jaar vanuit een participatiebaan bij NS. Hierdoor kunnen mensen zoals Aaf met een arbeidsbeperking toch een passende baan vinden. Aaf vertelt: "In mijn vorige baan als logopediste waren er te veel schakelmomenten. Ook nam ik het werk te veel mee naar huis. Hierdoor werkte ik mezelf over de kop."

Kantoor

Aan het werk op de meldkamer: “Een rustige melding kan uitlopen tot een aanhouding met verzet”

Bij de meldkamer is geen dag hetzelfde. Anna Taalman helpt reizigers én collega’s bij ingewikkelde situaties. “Ik kan dit werk nog jaren doen. En als ik wil doorgroeien? Dan wordt dat zelfs bij NS gestimuleerd.” Wil jij weten hoe het is om op de meldkamer te werken? Met wat voor situaties Anna te maken krijgt? En hoe haar dit bevalt? Anna vertelt het je.

NS vacature alert

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.