NS als het meest duurzame merk in de Nederlandse mobiliteitsbranche

NS duurzaamheid
Hier zijn we als NS trots op: consumenten zien ons als het meest duurzame merk in de Nederlandse mobiliteitsbranche. Dat blijkt uit de Sustainable Brand Index 2024. In de overall ranking steeg NS van plek 23 naar 8. Deze stijging is te danken aan het harde werk van vele collega’s die zich dagelijks inzetten om NS nog duurzamer te maken. 
100% windenergie
Als aanbieder van duurzame mobiliteit draagt NS elke dag bij aan een duurzamere Nederlandse samenleving en de aanpak van klimaatverandering. Zo rijden we sinds 2017 voor 100% op windenergie en bij de modernisering van onze dubbeldekkers wordt 99% van de treinmaterialen hergebruikt. Onder reizigers stimuleren we het hergebruiken van bekers: dit zorgde in 2023 tot een vermindering van 442.884 wegwerpbekers bij onze eigen formules Kiosk, Julia’s en StationsHuiskamer. Ook zijn we bezig met proeven voor statiegeldbekers. Al deze concrete acties die bijdragen aan een nog duurzamer NS, werden bedacht door onze eigen NS-medewerkers.
Sustainable Brand Index
De Sustainable Brand Index is het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek in Europa naar merkbeleving en duurzaamheid. Het onderzoek beslaat 1.617 merken, 36 bedrijfscategorieën en ruim 80.000 interviews met consumenten. Volgens de onderzoekers wordt het voor merken steeds belangrijker dat hun gedrag past bij hun boodschap. Voor consumenten geldt dat zij graag geïnformeerd worden over hoe duurzaam bedrijven zijn, al vertrouwen ze deze boodschap minder dan voorheen. Als NS willen we hier daarom zo transparant en duidelijk mogelijk in zijn naar onze reizigers. 
Wil jij ook meewerken aan duurzame mobiliteit? Bekijk onze vacatures.
NS job alert

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.