"Trainbow staat voor een inclusieve werkomgeving en reisbeleving." 

Senior accountmanager Bas

Senior accountmanager Bas (43) maakte twee jaar geleden de overstap naar NS om meer maatschappelijke impact te maken. Met zijn betrokkenheid als voorzitter bij lhbti+ belangenvereniging Trainbow zet hij zich naast zijn reguliere baan, dagelijks in voor een inclusieve werkomgeving en reiservaring. “Het geeft een doel om actief bij te dragen aan de community.”
”Het motto van NS is om Nederland bereikbaar te maken voor iedereen, en met mijn commerciële functie kan ik daaraan bijdragen door samenwerkingen aan te gaan met externe partijen. Soms kan dat erg druk zijn, maar die uitdaging vind ik fijn. Dat zorgt voor afwisseling. En als voorzitter van Trainbow zet ik mij ervoor in dat de trein ook echt voor iedereen bereikbaar wordt.”
“Trainbow draait op vrijwilligers, dus wij als bestuur steken er behoorlijk wat privétijd in. Dat hebben we er allemaal voor over. Al kunnen we slechts één persoon per jaar helpen om zich meer thuis te voelen bij NS, dan is dat ‘t werk allemaal waard.”
Ook impact maken met je baan? Bekijk onze vacatures:

Onze mensen

Kantoor

"Na een lange ziekteperiode ben ik weer aan de slag op het hoofdkantoor"

Jeroen (40) werkt tijdelijk als receptiemedewerker via Bureau Tijdelijk Werk, het interne uitzendbureau van NS dat collega’s ondersteunt bij re-integratie. “Na een lange ziekteperiode ben ik weer aan de slag op het hoofdkantoor. Ik ontvang gasten, verwijs ze door naar de juiste personen en ben het visitekaartje van de organisatie,” vertelt Jeroen.

Kantoor

"Door mijn participatiebaan bij NS kan ik mezelf zijn en kan ik het werk aanpassen naar wat ik nodig heb."

Jezelf kunnen zijn, echt onderdeel uitmaken van het team én doen waar je goed in bent? Voor administratief medewerker Aaf (29) is het mogelijk. Zij werkt nu sinds een half jaar vanuit een participatiebaan bij NS. Hierdoor kunnen mensen zoals Aaf met een arbeidsbeperking toch een passende baan vinden. Aaf vertelt: "In mijn vorige baan als logopediste waren er te veel schakelmomenten. Ook nam ik het werk te veel mee naar huis. Hierdoor werkte ik mezelf over de kop."

Kantoor

Aan het werk op de meldkamer: “Een rustige melding kan uitlopen tot een aanhouding met verzet”

Bij de meldkamer is geen dag hetzelfde. Anna Taalman helpt reizigers én collega’s bij ingewikkelde situaties. “Ik kan dit werk nog jaren doen. En als ik wil doorgroeien? Dan wordt dat zelfs bij NS gestimuleerd.” Wil jij weten hoe het is om op de meldkamer te werken? Met wat voor situaties Anna te maken krijgt? En hoe haar dit bevalt? Anna vertelt het je.

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.