Als trainmanager Thalys heb jij veel verantwoordelijkheid. Jij zorgt voor een veilige reis, coördineert het personeel en bent het eerste aanspreekpunt bij calamiteiten. Dankzij jou vertrekt de Thalys op tijd naar Frankrijk. En met deze kwaliteiten gaat jou dat zeker lukken!
Als trainmanager Thalys heb jij veel verantwoordelijkheid. Jij zorgt voor een veilige reis, coördineert het personeel en bent het eerste aanspreekpunt bij calamiteiten. Dankzij jou vertrekt de Thalys op tijd naar Frankrijk. En met deze kwaliteiten gaat jou dat zeker lukken!
Je staat nooit alleen als trainmanager op de Thalys. Je hebt een heel team aan mensen om je heen om de treinrit soepel te laten verlopen. Op de trein zelf werk je nauw samen met jouw collega-trainmanager. Voor, tijdens en na de reis staan jullie klaar voor onze reizigers. Afwisselend ben jij ook het aanspreekpunt voor de machinist en verantwoordelijk voor de omroepen in de trein. De trein veilig en op tijd laten rijden, dat doen we samen.
Jij verwelkomt onze reizigers op de trein zorgt voor een comfortabele reis. Heeft iedereen zijn jas aan? Dan vraag je of de airco iets lager moet. Zoekende blik? Jij vraagt of je kan helpen. Met jouw kennis en enthousiasme help je reizigers moeiteloos verder op weg in het Nederlands, Engels of Frans.
Als trainmanager in de Thalys heb je te maken met de spoorwegveiligheidsregels in verschillende landen, geavanceerde treinen en spreek je met reizigers in diverse talen. Daarom is het belangrijk dat je leergierig bent. Passen al deze kwaliteiten helemaal bij jou? Dan stomen wij jou in 4 tot 6 maanden helemaal klaar met een betaalde opleiding.
Job
Vier jaar oud was hij, toen Job van der Schouw (21) wist: ik wil machinist worden. Over een paar maanden is het zover en mag deze aspirant-machinist zelfstandig een trein besturen. “Het idee dat je een gigantisch voertuig met honderden mensen bestuurt, leek me als kind al waanzinnig.”
Emma
Als je net als hoofdconducteur Emma (29) uit een NS-familie komt, dan lopen werk en privé nog al eens door elkaar. Gelukkig heeft Emma daar geen enkel probleem mee. “Mijn man, vader en zwager werken als machinist bij NS. Mijn schoonvader is inmiddels met pensioen, maar ook hij werkte bij het spoor. Mijn man kom ik niet vaak tegen, want we wisselen elkaar af in de zorg voor de kinderen. Mijn vader daarentegen wel, die zie ik regelmatig.”
Jordy
Als graphic designer maakte Jordy lange dagen. Na twaalf jaar had hij behoefte aan een baan met meer structuur en minder stress. Bij NS kan hij bovendien iets voor de maatschappij betekenen: 'Als machinist breng je reizigers letterlijk van A naar B. Dat ik daarbij help, geeft een goed gevoel.’
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.