Geavanceerde treinen, een servicegerichte omgeving en de spoorwegveiligheidsregels, gebruiken en talen van verschillende landen. Ben jij klaar voor een nieuwe horizon als machinist Thalys/Eurostar? Naast 2 jaar ervaring als volledig bevoegd machinist (met een geldige vergunning) heb jij deze kwaliteiten:
Als machinist Thalys/Eurostar heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor de veiligheid en het comfort van de reizigers en het boordpersoneel. Daarbij is het belangrijk dat je punctueel bent: jij zorgt dat de hogesnelheidstrein op tijd vertrekt en aankomt, volgens de (veiligheids)regels in verschillende landen. Daarnaast kun je zelfstandig werken, bijvoorbeeld voor de dagelijkse controle, het gereedmaken en de aan- en afvoer naar het rangeerterrein.
Jij staat als machinist aan het hoofd van Europa’s meest geliefde reiservaring met de Thalys en de Eurostar. Binnen Nederland of over de grens; jij kent de weg en staat klaar voor je passagiers. Jij neemt initiatief als aanspreekpunt op de perrons, voor, tijdens en ná de reis. In een klein en hecht team leid jij de weg naar Brussel voor reizigers op weg naar Frankrijk of Londen en weet jij het verschil te maken!
Als machinist Thalys/Eurostar heb je te maken met geavanceerd materieel op hoge snelheid , spoorwegveiligheidsregels in verschillende landen en reizigers in diverse talen. Daarom volg je in 4 maanden tot een jaar tijd diverse uitdagende opleidingen. Ben jij gemotiveerd om de opleiding te volgen en zie jij jezelf mogelijk in de toekomst ook opleidingen volgen voor het traject Brussel-Parijs (Frans B1-niveau)? Dan horen we graag van jou!
Esme
Elke dag is anders als conducteur. De nachttrein is totaal verschillend van wanneer je in de ochtendspits werkt. Je hebt te maken met andere mensen, verschil in drukte en in of je alleen werkt of met een andere conducteur.
Jasper
Ik vind het belangrijk om de conducteur te spreken voordat we gaan rijden. Dat persoonlijke contact maakt je werkdag leuker, en stel dat er iets op de trein gebeurt, dan wil je weten wie je conducteur is. We zijn een team, en samen zorgen we voor de veiligheid aan boord.
Angela
Normaal gesproken maak ik graag grapjes. Als er iemand een bos bloemen bij zich heeft, is het ijs snel gebroken als ik zeg: “Nou, dat had u nou niet hoeven doen.” Vervolgens krijg ik dan de tofste reisverhalen te horen. Zo leuk!
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.