Geavanceerde treinen, de beste service en de wetgeving, gebruiken en talen van verschillende landen. Als machinist ICE moet je wel wat in huis hebben! Naast 2 jaar ervaring als volledig bevoegd machinist (met een geldige vergunning) heb jij diverse kwaliteiten.
Als machinist ICE heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor de veiligheid en het comfort van je passagiers en het boordpersoneel. Daarbij is het belangrijk dat je erg punctueel bent: jij zorgt dat de trein op tijd vertrekt en aankomt, volgens de geldende (veiligheids)regels. Daarnaast kun je zelfstandig werken, bijvoorbeeld voor de dagelijkse controle, het gereedmaken en de aan- en afvoer naar het rangeerterrein.
Als machinist ICE ben je nooit zomaar een machinist. Jij staat aan het hoofd van Europa’s meest geliefde reiservaring. Binnen Nederland of over de grens; jij kent de weg en staat klaar voor je passagiers. Daarom verwachten we dat je initiatief neemt als aanspreekpunt op de perrons, voor het vertrek, op het station en na aankomst van de trein. Omdat je werkt met een klein en hecht team weet jij het verschil te maken!
Als machinist ICE heb je te maken met geavanceerd materieel op hoge snelheid, andere spoorweg veiligheidsregels en Duitse en Oostenrijkse collega’s. Om jou klaar te stomen volg je in 4 maanden tot een jaar tijd diverse uitdagende opleidingen in het Duits. Daarom is het belangrijk dat je je thuis voelt in de Duitse taal en leergierig bent. Passen al deze kwaliteiten helemaal bij jou? Dan horen we graag van je!
Joost
Hoe is het om na de mbo-opleiding tot machinist te beginnen bij NS? Bekijk de video. Collega Joost vertelt je er alles over.
Erik & Rens
Met maar liefst 22.000 collega’s is het onmogelijk om iedereen te kennen. Maar vandaag maken NS-collega’s Erik en Rens kennis met elkaar, zonder dat ze elkaar zien.
Yari
Geïnspireerd door enkele collega’s, besloot Yari (28) twee jaar geleden om, naast zijn fulltimebaan bij NS als Studieleider Materieel, de opleiding tot Machinist te volgen. In zijn kantoorbaan zorgde hij er al voor dat al het benodigde materieel beschikbaar stond voor de dienstregeling, maar hij besloot nog een stap verder te gaan en te leren hoe hij zelf treinen kon besturen. Dit vroeg om een grote portie eigen inzet, maar ook om de flexibiliteit van zijn collega’s om een goede werk-privé balans te behouden.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.