Als machinist of conducteur doe je mooi en belangrijk werk. In onze laatste campagne hebben we het niet voor niks over ons 'Topteam op de trein'. En ook op deze site staan veel enthousiaste verhalen van collega's uit de dagelijkse praktijk. Maar de andere kant van deze beroepen is minstens zo belangrijk. Want wat verdien je nou precies?
Dat is een korte vraag, het antwoord is niet zo beknopt te geven. Want daarvoor moet je verder kijken dan alleen het basissalaris.
Als machinist of conducteur doe je mooi en belangrijk werk. In onze laatste campagne hebben we het niet voor niks over ons 'Topteam op de trein'. En ook op deze site staan veel enthousiaste verhalen van collega's uit de dagelijkse praktijk. Maar de andere kant van deze beroepen is minstens zo belangrijk. Want wat verdien je nou precies?
Dat is een korte vraag, het antwoord is niet zo beknopt te geven. Want daarvoor moet je verder kijken dan alleen het basissalaris.
De optelsom in het kort:
Hieronder per onderdeel wat meer info:
Startsalaris
Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris van maximaal € 2.719,80 bruto per maand o.b.v. 36 uur. In enkele stappen kun je na een aantal jaar doorgroeien naar een salaris van max. € 3.506,- als conducteur en € 3.790,- als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Vergoeding Onregelmatigheid
Je gaat werken op wisselende tijden. Soms heb je vroege dienst, dan kan het zijn dat je om 5 uur moet beginnen. En dan ben je dus ook weer vroeg klaar. Maar er zijn ook dag-, avond- en nachtdiensten. Deze verschillende tijden compenseren we met een onregelmatigheidstoeslag.
Dat geeft een variabel bedrag bovenop je salaris. Tijdens je opleiding gemiddeld € 300 bruto per maand. Na de opleiding werk je volledig als conducteur of machinist en kan dit bedrag oplopen tot gemiddeld € 500 – € 800 bruto per maand. Dit hangt dus af van je rooster.
NS compenseert het werken in onregelmatigheid niet alleen in geld, maar ook in tijd. Jaarlijks levert dit gemiddeld 5 extra vrije dagen op!
NS arbeidsvoorwaarden
Als grote en verantwoordelijke werkgever hebben we een uitgebreid pakket aan arbeidsvoorwaarden. Deze leveren je van alles op, dus je moet deze ook zeker meenemen in de optelsom wat je precies verdient als machinist of conducteur. Voor de complete versie verwijzen we naar de CAO. We noemen alvast een aantal belangrijke regelingen:
Oké, we hadden je gewaarschuwd. Het is een uitgebreid verhaal, veel meer dan een eenvoudig bedrag. Wij denken dat het een aantrekkelijk pakket is en hopen dat het je over de streep trekt om machinist of conducteur te worden. Je bent meer dan welkom!
Tip: volg @werkenbijns op Instagram want dan krijg je regelmatig mooie updates uit ons dagelijks werk.
De optelsom in het kort:
Hieronder per onderdeel wat meer info:
Startsalaris
Meteen als je bij ons in dienst komt - dus ook al vanaf het begin van je opleiding - ontvang je een startsalaris. Afhankelijk van je leeftijd is dit tussen de € 1.574 en € 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur. In enkele stappen kun je na een aantal jaar doorgroeien naar een salaris van max. € 3.204 als conducteur en € 3.479,- als machinist, allebei bruto per maand o.b.v. 36 uur.
Vergoeding Onregelmatigheid
Je gaat werken op wisselende tijden. Soms heb je vroege dienst, dan kan het zijn dat je om 5 uur moet beginnen. En dan ben je dus ook weer vroeg klaar. Maar er zijn ook dag-, avond- en nachtdiensten. Deze verschillende tijden compenseren we met een onregelmatigheidstoeslag.
Dat geeft een variabel bedrag bovenop je salaris. Tijdens je opleiding gemiddeld € 300 bruto per maand. Na de opleiding werk je volledig als conducteur of machinist en kan dit bedrag oplopen tot gemiddeld € 500 – € 800 bruto per maand. Dit hangt dus af van je rooster.
NS compenseert het werken in onregelmatigheid niet alleen in geld, maar ook in tijd. Jaarlijks levert dit gemiddeld 5 extra vrije dagen op!
NS arbeidsvoorwaarden
Als grote en verantwoordelijke werkgever hebben we een uitgebreid pakket aan arbeidsvoorwaarden. Deze leveren je van alles op, dus je moet deze ook zeker meenemen in de optelsom wat je precies verdient als machinist of conducteur. Voor de complete versie verwijzen we naar de CAO. We noemen alvast een aantal belangrijke regelingen:
Oké, we hadden je gewaarschuwd. Het is een uitgebreid verhaal, veel meer dan een eenvoudig bedrag. Wij denken dat het een aantrekkelijk pakket is en hopen dat het je over de streep trekt om machinist of conducteur te worden. Je bent meer dan welkom!
Tip: volg @werkenbijns op Instagram want dan krijg je regelmatig mooie updates uit ons dagelijks werk.
Esme
Elke dag is anders als conducteur. De nachttrein is totaal verschillend van wanneer je in de ochtendspits werkt. Je hebt te maken met andere mensen, verschil in drukte en in of je alleen werkt of met een andere conducteur.
Jasper
Ik vind het belangrijk om de conducteur te spreken voordat we gaan rijden. Dat persoonlijke contact maakt je werkdag leuker, en stel dat er iets op de trein gebeurt, dan wil je weten wie je conducteur is. We zijn een team, en samen zorgen we voor de veiligheid aan boord.
Angela
Normaal gesproken maak ik graag grapjes. Als er iemand een bos bloemen bij zich heeft, is het ijs snel gebroken als ik zeg: “Nou, dat had u nou niet hoeven doen.” Vervolgens krijg ik dan de tofste reisverhalen te horen. Zo leuk!
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.