Als machinist of conducteur doe je mooi en belangrijk werk. In onze laatste campagne hebben we het niet voor niks over ons 'Topteam op de trein'. En ook op deze site staan veel enthousiaste verhalen van collega's uit de dagelijkse praktijk. Maar de andere kant van deze beroepen is minstens zo belangrijk. Want wat verdien je nou precies?
Dat is een korte vraag, het antwoord is niet zo beknopt te geven. Want daarvoor moet je verder kijken dan alleen het basissalaris.
Als machinist of conducteur doe je mooi en belangrijk werk. In onze laatste campagne hebben we het niet voor niks over ons 'Topteam op de trein'. En ook op deze site staan veel enthousiaste verhalen van collega's uit de dagelijkse praktijk. Maar de andere kant van deze beroepen is minstens zo belangrijk. Want wat verdien je nou precies?
Dat is een korte vraag, het antwoord is niet zo beknopt te geven. Want daarvoor moet je verder kijken dan alleen het basissalaris.
De optelsom in het kort:
Hieronder per onderdeel wat meer info:
NS arbeidsvoorwaarden
Als grote en verantwoordelijke werkgever hebben we een uitgebreid pakket aan arbeidsvoorwaarden. Deze leveren je van alles op, dus je moet deze ook zeker meenemen in de optelsom wat je precies verdient als machinist of conducteur. Voor de complete versie verwijzen we naar de CAO. We noemen alvast een aantal belangrijke regelingen:
Oké, we hadden je gewaarschuwd. Het is een uitgebreid verhaal, veel meer dan een eenvoudig bedrag. Wij denken dat het een aantrekkelijk pakket is en hopen dat het je over de streep trekt om machinist of conducteur te worden. Je bent meer dan welkom!
Tip: volg @werkenbijns op Instagram want dan krijg je regelmatig mooie updates uit ons dagelijks werk.
De optelsom in het kort:
Hieronder per onderdeel wat meer info:
NS arbeidsvoorwaarden
Als grote en verantwoordelijke werkgever hebben we een uitgebreid pakket aan arbeidsvoorwaarden. Deze leveren je van alles op, dus je moet deze ook zeker meenemen in de optelsom wat je precies verdient als machinist of conducteur. Voor de complete versie verwijzen we naar de CAO. We noemen alvast een aantal belangrijke regelingen:
Oké, we hadden je gewaarschuwd. Het is een uitgebreid verhaal, veel meer dan een eenvoudig bedrag. Wij denken dat het een aantrekkelijk pakket is en hopen dat het je over de streep trekt om machinist of conducteur te worden. Je bent meer dan welkom!
Tip: volg @werkenbijns op Instagram want dan krijg je regelmatig mooie updates uit ons dagelijks werk.
Michelle
Michelle (24) begon haar carrière als communicatiestudent, maar werkt nu als trotse conducteur. Een onverwachte carrièreswitch, maar precies wat bij haar past. Ze vertelt: "Tijdens mijn afstudeerjaar aan de hbo-opleiding Communicatie reisde ik al vijf jaar dagelijks met de trein naar school. Terwijl veel medestudenten klaagden over het reizen, dacht ik juist: ik ga deze treinritjes straks missen."
Quinten
Quinten (23), machinist in Venlo. “Als kind wilde ik al machinist worden, net als mijn opa. Maar dan niet zoals hij op een goederentrein, maar bij personenvervoer. Zo heb ik meer interactie met collega’s en reizigers. En doe ik iets voor een ander.” Sociaal contact is volgens Quinten een belangrijk aspect van zijn werk.
Joost
Hoe is het om na de mbo-opleiding tot machinist te beginnen bij NS? Bekijk de video. Collega Joost vertelt je er alles over.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.