‘Een van mijn taken is de reiziger zich veilig te laten voelen. En als ik één ding heb geleerd in dit vreemde jaar, is dat je dat doet door persoonlijk contact.’ Toevallig, want Predeep kwam zo twee jaar geleden ook bij NS terecht: hij sprak op het station met medewerkers Veiligheid & Service en solliciteerde enthousiast. Inmiddels is Predeep, met dank aan zijn ambitie en verantwoordelijkheidsgevoel, aanspreekpunt bij calamiteiten op Den Haag Centraal.’
‘Als Veiligheid & Service-medewerker ben ik dag in, dag uit op het station te vinden. Naast dat ik verantwoordelijk ben voor de veiligheid op het station, maak ik ook dagelijks een praatje met de reizigers. Ik word vrolijk van het contact met reizigers en dat vind ik dan ook direct het leukste aan dit werk.’
‘Door de coronacrisis waren er geen grote groepen mensen meer op het station, maar een aantal eenlingen. Het contact met de reiziger veranderde daardoor. De reiziger die nog wel op het station te vinden was, vond het prettig om een praatje te maken. Dat vond ik wel het positieve van afgelopen jaar: het contact met de reiziger werd nóg belangrijker. Voor mij en voor de reiziger zelf.
‘Ik werkte al een tijdje als hoofdbeveiliger in een winkel, maar ik miste de verdere doorgroeimogelijkheden. Toen ik twee jaar geleden een vacature voor medewerker Veiligheid & Service bij NS voorbij zag komen, ben ik direct naar het station in mijn buurt gegaan. Ik stapte op NS’ers af en vroeg ze wat zij zo leuk vinden aan hun baan. Ze benadrukten allemaal dat er binnen het bedrijf mooie doorgroeimogelijkheden zijn. Daar werd ik enthousiast van, het klonk als iets voor mij!’
‘Zeker! Ik geef mijn toen nog toekomstige collega’s groot gelijk. Ik ben behoorlijk ambitieus en bij NS wordt dat alleen maar aangemoedigd. Ik wilde graag cursussen volgen om mezelf te ontwikkelen. NS bood mij die mogelijkheid. Mijn functie en takenpakket werden binnen een jaar al uitgebreid. Die constante uitdaging zorgt ervoor dat ik heel tevreden ben met NS als werkgever.’
‘Het lijkt me fantastisch om nog hechter samen te werken met collega’s, om voor mijn team klaar te kunnen staan en ze te steunen als dat nodig is. Dat is wel echt een les van 2020. Ik wil mensen helpen, reizigers én collega’s. Daarom heb ik de ambitie om in 2021 teammanager te worden. Ik verwacht dat dit ook gaat lukken. Ik ga in ieder geval cursussen volgen op het gebied van leidinggeven en management. Genoeg moois in het vooruitzicht dus. Ik begin vol frisse moed aan 2021 en blijf hopelijk nog heel lang werken voor NS!’
Collega’s van Veiligheid & Service staan de hele dag op scherp. Waar heeft de Meldkamer NS een klus voor ze? Waar kunnen ze helpen? Wanneer is ingrijpen nodig? Een verslaggever hobbelt een dag mee met V&S Deventer.
Rob Timmermans
Waar hij ooit nog chef-kok was, is Rob Timmermans nu 1,5 jaar teammanager Veiligheid & Service. Als echte Amsterdammer werkt hij met veel enthousiasme op Amsterdam Centraal. En helpt hij regelmatig bij grote events zoals de Dutch Grand Prix en voetbalwedstrijden. Trots op zijn werk én team? Dat is hij zeker: “V&S hoort helemaal bij mij!”
Als medewerker Veiligheid & Service is geen dag hetzelfde. Wil jij weten wat je allemaal doet als V&S'er bij NS? Onze collega's vertellen je er alles over in deze video.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.