Medewerker Veiligheid & Service

Julia

Veiligheid & service medewerker

Even voorstellen

Als medewerker Veiligheid & Service ben ik bij mijn standplaats op het station van Rotterdam aanwezig voor de veiligheid van reizigers en collega’s. Ik verleen daar service waar dat nodig is.' We lopen bij V&S altijd in duo’s, en soms met z’n drieën. De ene reiziger wil bijvoorbeeld weten op welk perron ‘ie moet zijn, de andere is net bestolen of is z’n medereiziger kwijt. Ook ondersteunen we conducteurs die te maken hebben met lastige reizigers en proberen de situatie dan te de-escaleren.

Wat ik het leukste aan mijn baan vind? Lastige vraag, want ik vind zoveel leuk! Maar als ik moet kiezen, is het de samenwerking met collega’s. En elke dag is anders. Ik weet nooit hoe mijn werkdag gaat verlopen. Het ene moment ben je aan het kletsen met collega’s, het andere moment ben je aan het rollebollen met een verdachte die niet mee wil werken.

"Elke dag is anders. Ik weet nooit hoe mijn werkdag gaat verlopen. Het ene moment ben je aan het kletsen met collega’s, het andere moment ben je aan het rollebollen met een verdachte die niet mee wil werken."

Mijn collega's

De werksfeer binnen ons team is fantastisch. We gaan met elkaar om alsof we familie zijn en kennen elkaar door en door. Iedereen staat voor elkaar klaar. Dat vind ik echt fijn, de band met collega’s vind ik een heel belangrijk aspect van het werk, want in gevaarlijke situaties moet je op elkaar kunnen rekenen.

Bij NS ben je ook geen nummer, maar een volwaardig onderdeel van het team. Ik werk ook met veel verschillende collega’s samen: andere V&S’ers, maar ook conducteurs en medewerkers Tickets & Service. Je wil het echt beter maken met z’n allen. En iedereen voelt de vrijheid om te zijn wie die wil zijn

Mijn hoogtepunt

Laatst kreeg ik de melding dat er een Thalys was gestrand en dat deze reizigers waren overgeplaatst naar een andere trein. En dat er nog een trein zou arriveren met 350 reizigers die moesten overstappen naar twee andere treinen. Samen met collega’s van V&S en Tickets & Service hebben we hen op het perron opgewacht en begeleid naar een andere trein.

Na 20 minuten zaten alle reizigers tevreden in een nieuwe trein. Het was even aanpoten en we moesten goed overleggen met onze collega’s. Maar ik merkte dat het als een geoliede machine verliep. Op zo’n moment ben je wel trots dat je dat met elkaar voor elkaar hebt gekregen.

Saskia's NS Journey

Onze mensen

Station

"Kalmte bewaren bij onrust, dat leer ik in deze functie goed."

Als Rutger Bouw (25) niet aan het werk is, reist hij graag door Europa. Als het kan, zoveel mogelijk met de trein. En al die reiservaring komt goed van pas bij zijn functie als Servicemedewerker Internationaal. “Aan de balie kunnen we die persoonlijke touch meer bieden dan via een app of website.”

Station

Dat reizigers mij ook aanspreken als ik niet aan het werk ben, dat is heel mooi

“Het contact met de reizigers die hier vaak dagelijks hun fiets komen stallen, dat is voor mij enorm waardevol.” Leon van Ham is fietsenmaker in de fietsenstalling op Station Tilburg. Binnen deze functie repareert Leon fietsen van reizigers. Ook repareert hij regelmatig OV-fietsen zodat er altijd genoeg fietsen beschikbaar zijn in de fietsenstalling: “Ik doe dit werk inmiddels 43 jaar in dezelfde fietsenstalling en nog altijd met veel plezier. Drie maanden lang heb ik een andere baan geprobeerd, maar al snel begon ik de fietsenstalling te missen. Naast een korte onderbreking voor mijn militaire dienst ben ik daarom altijd in de fietsenstalling blijven werken.”

Kantoor
Station

Werken aan de toekomst in ‘the store of the future’

“Een glazen bol waarin ik zou kunnen zien waar toekomstige reizigers behoefte aan hebben zou fantastisch zijn.” Semih Turan is Business Developer bij NS Stations. Binnen deze functie is hij constant bezig met het verbeteren van de verschillende winkels op het station: “Het inspelen op toekomstige trends en toekomstige behoeftes van de reiziger is een belangrijk deel van mijn functie. Ik ben veel bezig met kansen zien, kansen benutten en kansen creëren.”

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.