Procesleider perron

Matthijs

Procesleider perron NS

Even voorstellen

Hoe mooi is het om elke dag bij te kunnen dragen aan het verbeteren van de reiservaring van onze reizigers? 
Als procesleider perron ben ik de ogen en oren op het station. De spil in het logistieke proces op het station, waar en wanneer dat ook nodig is. Mijn toegevoegde waarde ligt in het ondersteunen van de treindienst, het bieden van service aan reizigers en het waarborgen van veiligheid, ook tijdens calamiteiten.
Daarnaast ben ik ook altijd aanspreekbaar voor reizigers, tijdens normale situaties maar zeker ook bij verstoringen. En in geval van nood kan ik ook ingezet worden als ontruimingsleider. Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat reizigers veilig en comfortabel op hun eindbestemming komen. 

"Mijn team is echt één grote familie, een mooie groep mensen om in te belanden."

Mijn collega's

Mijn team is echt één grote familie, een mooie groep mensen om in te belanden. In werksituaties is het een goed geoliede machine, maar ook buiten het werk om is er een hechte band tussen collega’s. Ontzettend leuk, want ik vind het contact met collega’s een van de leukste aspecten van mijn werk.

Daarom ben ik ook ambassadeur van NS Werkgeluk, een werkgroep die het werkplezier van collega’s probeert te verhogen. Zo loopt er op dit moment een project dat zich richt op servicemedewerkers die door de bezuinigingen niet meer achter een vaste ticketbalie werken. Zij lopen nu alleen nog op stations rond. Wij dachten: wat als we ook hen laten assisteren in een trein, zodat ze ook ondersteunen als vertrekassistent? Dat is een win voor de reiziger én voor collega’s.

Leukste moment van de week

Laatst was er een trein op een grote bus gebotst, wat natuurlijk gevolgen had voor het treinverkeer in die omgeving. Er moesten bussen worden ingezet en daar was een hoop geregel voor nodig in korte tijd. Dit was geen normale werksituatie, want zoiets komt amper voor. We moesten ineens schakelen. Om het verkeer in goede banen te leiden, hebben we daarom veel bussen moeten inzetten. Dat is goed gelukt. Hoewel het uitdagend was, hebben we het samen met het team in korte tijd opgelost. Ondanks dat er geen treinen reden, hebben we toch het verschil gemaakt en zorgden we dat reizigers van A naar B konden.

Saskia's NS Journey

Onze mensen bij IT & Digital

IT

IT-trainee bij NS, een kijkje in de reis van onze trainees

Floor is IT-trainee bij NS. Op de afdeling Reisbegeleiding gaat ze samen met haar team over de omreisadviezen bij een verstoring op het spoor. “Als er iets gebeurt op het spoor, dan komt dat bij het OCCR (operationeel controle centrum rail) binnen. Medewerkers van het OCCR gebruiken dan onze applicatie om de verstoring in te voeren en aan de hand van de informatie die wordt ingevoerd genereren wij de omreisadviezen. Dit vind je terug in onder andere de omroepberichten op het station, want dat komt van mijn team. Dat is super leuk, super concreet en heel zichtbaar.”

Kantoor
IT

Complexe IT bij NS op 'champions league'-niveau

NS heeft een uitdagend IT-landschap. IT-recruiter Jeroen vertelt geïnteresseerden hier graag over op de grootste Java-beurs van Nederland: 'Ik vond het ontzettend leuk om op zo’n dag met bezoekers in contact te komen.'

IT

Vertellen over kunstmatige intelligentie op televisie: NS in Cybersessies AI

“Het is heel tof om aan een groot publiek zichtbaar te maken wat NS doet met AI”. Steven Woudenberg is Data Lead bij NS. Vanuit zijn functie mocht hij in het televisieprogramma Cybersessies AI vertellen over zijn werkzaamheden op het gebied van kunstmatige intelligentie. “Er lopen veel projecten op het gebied van AI binnen NS. Denk daarbij aan het optimaliseren van het onderhoud aan onze treinen, maar ook aan het verbeteren van onze informatievoorzieningen voor de reiziger. In het programma geven we concrete voorbeelden om Nederland te laten zien wat er zoal mogelijk is met AI binnen NS.”

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.