
Om te zorgen dat mensen in 2030 goed met de trein kunnen reizen, moeten we nu al heel veel doen. Om meer treinen te kunnen rijden, hebben we extra sporen nodig. Als we die over 10 jaar willen hebben, moeten we nu al hard aan de slag.
Ik hou me met dat soort grote én kleinere vraagstukken bezig. Kunnen we bijvoorbeeld iets met de behoefte aan elektrische OV-fietsen? Hoe zorgen we dat mensen niet alleen via Den Haag Centraal naar het strand gaan, maar ook via andere stations? Dat zoek ik uit met collega’s binnen NS én met externe partners.
Het is superleuk om zo een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de mobiliteit in Nederland. Door te kijken hoe we kunnen inspelen op behoeftes van reizigers én ontwikkelingen in het land, kunnen we het leven van veel mensen een stuk prettiger maken.




Angelique
Helpen klinkt goed, maar kan onbedoeld ongelijk voelen. Angelique: “gelijke kansen begint niet bij helpen, maar bij luisteren. Nieuwsgierig zijn naar de ander en niet aannemen dat jouw droom ook hun droom moet zijn.”

Sacha
Sacha Göddeke-Mulder, Directeur Duurzaam ondernemen bij NS, vond dat het tijd was om die bredere blik te verbreden. Geïnspireerd door de Futureproof Index, een onderzoek naar de integrale waarde van grote Nederlandse bedrijven, besloot ze samen met onderzoekers te kijken wat het OV ons écht oplevert. De maatschappelijke waarde van NS in kaart brengen.
-(1).png)
Kim
Kim (49) werkt inmiddels al zes jaar als HR-expert Verzuim bij NS. “Ik ben heel bevlogen en wil graag iets betekenen voor de samenleving. Daarom doe ik naast mijn werk ook veel vrijwilligerswerk binnen NS.” Zo is ze ambassadeur Werkgeluk en geeft ze trainingen die collega’s helpen om gelukkig te zijn in hun werk.



