Om te zorgen dat mensen in 2030 goed met de trein kunnen reizen, moeten we nu al heel veel doen. Om meer treinen te kunnen rijden, hebben we extra sporen nodig. Als we die over 10 jaar willen hebben, moeten we nu al hard aan de slag.
Ik hou me met dat soort grote én kleinere vraagstukken bezig. Kunnen we bijvoorbeeld iets met de behoefte aan elektrische OV-fietsen? Hoe zorgen we dat mensen niet alleen via Den Haag Centraal naar het strand gaan, maar ook via andere stations? Dat zoek ik uit met collega’s binnen NS én met externe partners.
Het is superleuk om zo een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de mobiliteit in Nederland. Door te kijken hoe we kunnen inspelen op behoeftes van reizigers én ontwikkelingen in het land, kunnen we het leven van veel mensen een stuk prettiger maken.
"Als CRM-specialist houd ik me bezig met het bedenken, uitvoeren en evalueren van e-mailcampagnes. Met als doel om reizigers te inspireren om vaker met de trein te reizen. Je kan dat als e-mailmarketeer op verschillende manieren aanpakken. Er zijn zoveel kansen om te verbeteren. Dat vraagt wel om een goede focus, want je kan niet alles tegelijkertijd doen."
"Ik werk bij het Innovatieplatform. Het doel van het Innovatieplatform is het aanjagen van technologische innovaties en innovatiecultuur. Dit doen we door NS’ers te inspireren, met elkaar te verbinden en teams te helpen bij het verder brengen van hun ideeën. NS is vrij breed, dus er is veel kennis. Het is mooi als we van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen helpen. Er zijn zoveel kansen als het om innovatie gaat."
"Deze vacature sprak me aan, omdat ik werkelijk géén idee had van het bestaan van deze functie. Vroeger reisde ik als student regelmatig met de trein. Dan heb je ook wel eens te maken met een storing, waardoor je wat later op school komt. Als reiziger begreep ik toen nog niet wat er allemaal bij zo’n storing komt kijken. Ik wilde weten wat er allemaal achter zat. Ik was echt nieuwsgierig."