Juridisch medewerker

Alp

Even voorstellen

‘Toen ik vier jaar geleden vanuit Turkije naar Nederland verhuisde, dacht ik dat het als buitenlandse jurist moeilijk zou zijn om een baan te vinden. Maar NS heeft mij een mooie kans gegeven. Als jurist bij de Legal-afdeling volg ik zaken van onze medewerkers. Zaken die erop zijn gericht om de veiligheid in de trein en op het station te waarborgen. Mijn werkzaamheden zijn vooral van administratieve aard. Zo behandel ik brieven van de rechtbank, het Openbare Ministerie, de Hoge Raad en het Gerechtshof en stel ik schadedossiers op.’

‘Een van de mooie dingen van werken bij NS is de maatschappelijke relevantie. Om daaraan bij te kunnen dragen, dat maakt me trots. En ik word er blij van om te horen dat medewerkers zich ondersteund voelen. Jouw werk kan voor mensen veel verschil maken.’

“Toen ik pas in Nederland woonde, raadde iedereen mij aan om bij NS te werken. En ik snap waarom.”

Mijn collega's

'Toen ik pas in Nederland woonde, raadde iedereen mij aan om bij NS te werken. En ik snap waarom. NS is een fantastische werkgever: duurzaam én maatschappelijk. Ik waardeer het enorm hoe ze mij de ruimte hebben gegeven om mezelf te bewijzen, ook al spreek ik nog geen vloeiend Nederlands. Iedereen is heel sociaal en behulpzaam en wil altijd vragen beantwoorden. En af en toe zijn er uitjes, waarbij collega’s met elkaar lunchen. De afdeling is dus ook nog eens heel gezellig.’

Hoogtepunt

‘Laatst kreeg een medewerker een schadevergoeding. Het motiveerde me enorm om deze werknemer zo dankbaar en blij te zien. Heel fijn was dat! Wij werken er hard aan om ervoor te zorgen dat onze medewerkers zich gesteund voelen.’

Saskia's NS Journey

Onze mensen op kantoor

Kantoor

"Werken in de avonduren helpt om een actief leven te kunnen leiden."

Voor Bibi Zwolman (59) geen 9-tot-5-baan. Want als medewerker van de klantenservice bij NS staat ze de hele avond paraat voor reizigers met vragen. Hoe houd je met deze tijden een goede werk-privébalans? Ze vertelt: Ik doe webcare voor NS. Samen met mijn collega’s proberen we alle vragen van reizigers te beantwoorden.’

Kantoor
Winkels

‘Data om plannen te onderbouwen, maar altijd ruimte voor gevoel'

“Vandaag ben ik bezig met het maken van winkelcommunicatie voor op de schermen en morgen ben ik een enorm event aan het opzetten. Die afwisseling is supercool.” Juul Smit is marketeer Julia’s en StationsHuiskamer, twee horecaformules van NS Retail. “Binnen mijn functie zorg ik er op allerlei manieren voor dat reizigers de Julia’s en StationsHuiskamer weten te vinden. Samen met mijn team werken we aan goede deals, een lekker assortiment en zichtbare communicatie voor de horecaformules.” Afgelopen periode heeft Juul gewerkt aan het opzetten van het evenement Happy Tuesday, een event voor eenzame ouderen in de StationsHuiskamers.

Kantoor

Kijken en luisteren op de werkvloer, daar begint mijn werk

“Het helpen bij allerlei veranderingen, dat vind ik echt het allerleukste.” Meike Moltzer is Veranderbegeleider binnen de afdeling Projecten & Trajecten van NS. In deze functie helpt Meike samen met haar team om veranderingen binnen NS op gang te brengen: “Binnen onze afdeling werken wij in een poule van Programmamanagers, Projectmanagers, Projectmanagement ondersteuners en Veranderbegeleiders aan diverse projecten en trajecten.

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.