Als CRM-specialist houd ik me bezig met het bedenken, uitvoeren en evalueren van e-mailcampagnes. Met als doel om reizigers te inspireren om vaker met de trein te reizen. Je kan dat als e-mailmarketeer op verschillende manieren aanpakken. Er zijn zoveel kansen om te verbeteren. Dat vraagt wel om een goede focus, want je kan niet alles tegelijkertijd doen. Aan de andere kant maakt dat het werk wel afwisselend. Elke dag is anders. En het mooie is: als je ergens enthousiast over bent, krijg je binnen NS veel ruimte om nieuwe dingen te leren.
Mijn team is niet heel groot, het bestaat uit ongeveer 8 fijne collega’s. De werksfeer is supergoed. Wat me vanaf dag één opviel, is dat iedereen enorm trots is om voor NS te werken. Dat werkt aanstekelijk. Je merkt ook dat iedereen al ervaring in het vak heeft. Er valt veel van elkaar te leren.
Ik zit ook bij Jong NS, een community van werknemers onder de 35, of mensen die zich onder de 35 voelen. Dit is opgezet om de binding tussen jonge collega’s te versterken. Zo kom je makkelijk in contact met collega’s uit andere teams. Met deze club gaan we regelmatig samen op pad. Laatst hadden we bijvoorbeeld een rondleiding door Amsterdam Centraal. Maar ook een gezamenlijke ski-reis en zeilrace, en er zijn maandelijkse borrels. Genoeg leuke dingen dus!
Dat was de lancering van de Wintercity-campagne, een nieuw concept maar nu al heel succesvol. Je kan het zien als een gedigitaliseerde cadeaukalender met aanbiedingen, winacties en leuke quizvragen. Eigenlijk een soort bedankje voor loyale abonnementhouders. Er heeft enorm veel werk ingezeten van het team en van collega’s uit andere teams. We hebben ook veel samengewerkt met partners zoals NS Stations, het Spoorwegmuseum en Starbucks. Maar ook met verschillende bureaus. Dankzij deze goede samenwerking hebben we deze mooie prestatie neer kunnen zetten. Ik heb al zoveel goede reacties om me heen gehoord. Van vrienden, kennissen en via via. Die reacties maken me extra trots.
Tijdens een traineeship bij NS werk je naast in je eigen functie ook aan een businessopdracht, Vera vertelt: “in groepsverband werk je aan een bepaald idee wat bijdraagt aan vernieuwing of verbetering binnen NS. Mijn team en ik wisten dat het bij onderwijsinstellingen en in de universiteitsbibliotheken vaak druk is en dat er soms zelfs geen plek is. Terwijl we zagen dat er op het hoofdkantoor van NS juist veel lege kantoorruimte is op vrijdagen, aangezien veel NS’ers die dag thuiswerken."
Een inclusieve reis- en werkomgeving voor iedereen, dat is waar Bas Hogendorf zich samen met Trainbow dagelijks voor inzet. Naast zijn baan als senior accountmanager bij ComIT (Commercie en IT) is Bas voorzitter van Trainbow. Dit is het LHBTIQ+ netwerk van NS en ProRail. De missie van Trainbow is duidelijk: een NS waar iedereen zich thuis kan voelen, zonder uitzondering.
“Een traineeship bij NS is een geweldige kans.” Imane Boubkari, Judith Neyens en Murk de Roos zijn drie trainees bij NS en werken alle drie binnen een ander vakgebied: Imane is maintenance engineer, Judith is Businesscontroller bij NS Retail en Murk Software developer bij het team frame OV-fiets. Zij hebben allemaal gekozen voor een traineeship bij NS en halen hier alles uit.
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.