Als CRM-specialist houd ik me bezig met het bedenken, uitvoeren en evalueren van e-mailcampagnes. Met als doel om reizigers te inspireren om vaker met de trein te reizen. Je kan dat als e-mailmarketeer op verschillende manieren aanpakken. Er zijn zoveel kansen om te verbeteren. Dat vraagt wel om een goede focus, want je kan niet alles tegelijkertijd doen. Aan de andere kant maakt dat het werk wel afwisselend. Elke dag is anders. En het mooie is: als je ergens enthousiast over bent, krijg je binnen NS veel ruimte om nieuwe dingen te leren.
Mijn team is niet heel groot, het bestaat uit ongeveer 8 fijne collega’s. De werksfeer is supergoed. Wat me vanaf dag één opviel, is dat iedereen enorm trots is om voor NS te werken. Dat werkt aanstekelijk. Je merkt ook dat iedereen al ervaring in het vak heeft. Er valt veel van elkaar te leren.
Ik zit ook bij Jong NS, een community van werknemers onder de 35, of mensen die zich onder de 35 voelen. Dit is opgezet om de binding tussen jonge collega’s te versterken. Zo kom je makkelijk in contact met collega’s uit andere teams. Met deze club gaan we regelmatig samen op pad. Laatst hadden we bijvoorbeeld een rondleiding door Amsterdam Centraal. Maar ook een gezamenlijke ski-reis en zeilrace, en er zijn maandelijkse borrels. Genoeg leuke dingen dus!
Dat was de lancering van de Wintercity-campagne, een nieuw concept maar nu al heel succesvol. Je kan het zien als een gedigitaliseerde cadeaukalender met aanbiedingen, winacties en leuke quizvragen. Eigenlijk een soort bedankje voor loyale abonnementhouders. Er heeft enorm veel werk ingezeten van het team en van collega’s uit andere teams. We hebben ook veel samengewerkt met partners zoals NS Stations, het Spoorwegmuseum en Starbucks. Maar ook met verschillende bureaus. Dankzij deze goede samenwerking hebben we deze mooie prestatie neer kunnen zetten. Ik heb al zoveel goede reacties om me heen gehoord. Van vrienden, kennissen en via via. Die reacties maken me extra trots.
Carola
Conducteur Carola Grijpink: ‘Ik doe graag een stapje extra. Of dat nou via een grapje, een goed gesprek of een luisterend oor is. Je wordt ervoor beloond met dankbaarheid. Dat vind ik het mooiste aan mijn werk.’
Tijdens een traineeship bij NS werk je naast in je eigen functie ook aan een businessopdracht, Vera vertelt: “in groepsverband werk je aan een bepaald idee wat bijdraagt aan vernieuwing of verbetering binnen NS. Mijn team en ik wisten dat het bij onderwijsinstellingen en in de universiteitsbibliotheken vaak druk is en dat er soms zelfs geen plek is. Terwijl we zagen dat er op het hoofdkantoor van NS juist veel lege kantoorruimte is op vrijdagen, aangezien veel NS’ers die dag thuiswerken."
Een inclusieve reis- en werkomgeving voor iedereen, dat is waar Bas Hogendorf zich samen met Trainbow dagelijks voor inzet. Naast zijn baan als senior accountmanager bij ComIT (Commercie en IT) is Bas voorzitter van Trainbow. Dit is het LHBTIQ+ netwerk van NS en ProRail. De missie van Trainbow is duidelijk: een NS waar iedereen zich thuis kan voelen, zonder uitzondering.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.