Ik ben nu zes jaar Hoofdconducteur en zit helemaal op mijn plek. Het leukste vind ik dat als er een calamiteit is, ik direct moet inspringen en zorgen dat de reiziger goed geïnformeerd is. Dat snelle schakelen en stukje serviceverlening geeft me voldoening.
Ik draai alle soorten diensten, van de vroege tot de late dienst. Mijn werk begint altijd met me in dienst melden, een kop koffie drinken en dan - als dat nodig is - de trein gereed maken met de machinist. Dan ga ik de trein in, start ik het vertrekproces en maak ik servicerondes in de trein.
Geen dag is hetzelfde, want er kunnen zich situaties voordoen die je niet verwacht. Zo kan er een storing zijn en dan is het aan mij om de reizigers op de hoogte te houden en in het uiterste geval, om een eventuele evacuatie in goede banen te leiden. Die verantwoordelijkheid moet je aankunnen!
Een van mijn mooiste herinneringen is dat een collega besloot een huwelijksaanzoek te doen via de omroep in de trein. Ik stond klaar om de reactie van de toekomstige bruid te filmen en om haar naar een andere omroep te begeleiden voor haar antwoord. Ze zei ja!
Ik werk vanuit mijn standplaats Lelystad en daar heb ik een gezellige en hechte groep collega’s. We staan voor elkaar klaar, zowel tijdens de diensten als daarbuiten.
Ik werk al zes jaar als Hoofdconducteur en dan maak je ook gebeurtenissen mee die heftig zijn. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat mijn collega’s er in zo’n geval alles aan doen om er naderhand voor je te zijn, of om taken over te nemen. Dat gevoel noemen wij het geelblauwe hart.
Ik ben sinds een paar jaar werkplekbegeleider, dat houdt in dat ik aspirant Hoofdconducteurs begeleid in de trein. Het mooiste vind ik als je ziet dat ze taken leren en het dan opeens zelf kunnen doen.
Ik rolde er een beetje in, zo hielp ik bij een introductiedag en daarna viel ik een keer in als werkbegeleider. Mijn Teammanager zag dat ik het leuk vond en vroeg of ik een vaste begeleider wilde worden. Daar hoefde ik niet lang over na te denken!
De ene week begeleid ik vier verschillende leerlingen, de andere week maar één. Het liefst begeleid ik iemand langere tijd, dan zie je de groei. Ik help de aspiranten graag en het maakt mijn dienst interessanter. Een win-winsituatie dus!
“Het was erg tof dat de opdracht gaat over een product wat ik zelf wekelijks gebruik en dat ik de functionaliteit zelf ook nog mis in de NS-app.” Sannerien is zowel stagiaire bij NS als masterstudent artificial intelligence aan de Universiteit van Utrecht. “Ik ben begin juli bij NS begonnen als stagiair via het Summer of AI-event. Ik ben dus eigenlijk al de hele zomer lekker fulltime op het kantoor van NS, hier werk ik met plezier aan oplossing voor de OV-fiets dienst.”
Freek
“Komend weekend ga ik naar een feestje en dan pak ik weer een OV-fiets. Dat is natuurlijk supergaaf als ik eraan gewerkt heb.” Freek Claessen is projectmanager bij NS-stations services. Hij werkt dagelijks aan de OV-fiets, OV-Ebike, de (onbemande) fietsenstallingen, toiletten en bagagekluizen.
Vandaag viert Ismail Amghar het Offerfeest. Ismail, Product Owner vertelt: “jaarlijks mag ik bij NS drie christelijke feestdagen omruilen voor drie niet-christelijke feestdagen. Dankzij deze regeling kan ik tijdens het Offerfeest gewoon vrij zijn en bijvoorbeeld met kerst werken. Ik vind dit echt een geweldige regeling, omdat ik zo elk jaar tijdens islamitische feesten zoals het Suikerfeest en het Offerfeest zonder problemen vrij kan nemen.”
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.