Anna Taalman
Bij de meldkamer is geen dag hetzelfde. Anna Taalman helpt reizigers én collega’s bij ingewikkelde situaties. “Ik kan dit werk nog jaren doen. En als ik wil doorgroeien? Dan wordt dat zelfs bij NS gestimuleerd.” Wil jij weten hoe het is om op de meldkamer te werken? Met wat voor situaties Anna te maken krijgt? En hoe haar dit bevalt? Anna vertelt het je.
“Het leek wel Sinterklaas met het uitpakken van het gereedschap.” De afgelopen periode ontvingen eerstejaarsstudenten van de NS TechniekFabriek een accuboormachine van Milwaukee en een rugzak vol gereedschap. Een mooie eerste beloning voor de inzet van deze studenten tijdens hun mbo-2 opleiding tot Monteur service en onderhoud (SOT2). De NS-opleiding die studenten voorbereidt op het werken als monteur TreinTechniek.
Rob Richelle
Rob Richelle is sinds april Hoofd Operations - Service en Performance bij NS International: “Dit betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de uitvoering van onze internationale treindienst. Dit gaat over alle treinen die van en naar het buitenland rijden, inclusief de collega’s die meegaan naar het buitenland. Zo is er in ieder land om ons heen ook een hoofd operations waar ik nauw mee samenwerk. Echt superleuk, ik heb veel contact met mijn Belgische, Franse, Britse, Oostenrijkse, Zwitserse en Duitse collega's.”
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.