Accountmanager NS Zakelijk

Robbert-Jan

Even voorstellen

Ik help grote organisaties, van corporates tot de overheid, vooruit in hun zoektocht naar duurzame mobiliteit. Ik adviseer hen over hoe medewerkers gebruik kunnen maken van NS als brede mobiliteitsaanbieder. Een mooi voorbeeld van wat NS bijvoorbeeld biedt is NS Go, een dienst waarmee een werknemer zijn reis van deur tot deur plant en alle ritten met fiets, trein en auto plant, boekt en declareert via de NS app.

Mijn werk zorgt voor interessante vraagstukken, zoals deze: door corona werken mensen vaker thuis. Dus waar werkgevers eerst een NS-Business Card aanboden aan medewerkers om full-time naar kantoor te reizen, willen ze nu een alternatief gericht op hybride werken. Dan is het mijn taak om te kijken hoe we als NS het aanbod kunnen laten aansluiten op die wens.

Mijn baan is zo leuk, omdat ik met zóveel verschillende mensen praat. Bijna elke dag bezoek ik een ander bedrijf en dat zorgt ervoor dat ik middenin de samenleving sta. Daarnaast is het ook mijn doel mensen in te laten zien hoe waardevol de voordelen zijn die zitten aan reizen met NS!  

"We zijn niet alleen maar bezig met werk, we lunchen vaak samen of lopen buiten een rondje. Ook gaan we regelmatig Utrecht in voor een borrel en hebben we teamuitjes. Hartstikke gezellig dus!"

Mijn collega's

Het fijne aan mijn collega’s vind ik dat we eerlijke feedback aan elkaar geven. Ons team Grootzakelijk heeft ook een ontzettend leuke dynamiek, waarin we elkaar alles gunnen en we het beste in elkaar naar boven willen halen.

Elke maandag hebben we een kantoordag en pitchen we bijvoorbeeld een klantcase aan elkaar. Zo kan een klant een fiscale vraag hebben gesteld, waar je niet direct het antwoord op wist. Een collega uit mijn team die dit al eens eerder heeft uitgezocht, kan dan inspringen en je verder op weg helpen. Ook gaan we met elkaar mee op klantbezoeken om te kijken hoe de presentatie verbeterd kan worden.

We zijn niet alleen maar bezig met werk, we lunchen vaak samen of lopen buiten een rondje. Ook gaan we regelmatig Utrecht in voor een borrel en hebben we teamuitjes. Hartstikke gezellig dus!  

Leukste moment van de week

Mijn hoogtepunt van de week was de teamdag, met collega’s van mijn eigen team en die van andere zakelijke teams. Ik ben veel onderweg voor mijn werk, dus even samenkomen en elkaar spreken is heel fijn!

Onze taak is om bedrijven en organisaties te adviseren hoe ze gebruik kunnen maken van NS als brede mobiliteitsaanbieder. Per kwartaal stellen we doelen en op een teamdag als deze bespreken we of die behaald zijn. Ook kijken we wat de klant precies nodig heeft en wat dat betekent voor onze prioriteiten voor volgend kwartaal.

Het was een super nuttige dag, die we afsloten met een borrel op wat wij noemen “perron 6”. Dat is een ruimte in Utrecht Centraal van de personeelsvereniging van NS. Je kunt daar terecht voor een borrel en het wordt vaak gecaterd door gepensioneerden die vroeger bij NS werkten. Dat is dus wel bijzonder!  

Onze mensen op kantoor

Kantoor

"NS heeft goede voorwaarden voor ouderschap. Dat was voor mij een cultuurshock."

Tussen 08.00 en 16.30 uur stuurt Hanneke (37) als manager productie vijftig mensen aan. En daarbuiten zorgt ze voor haar kleine van 2 jaar oud. Die combinatie – het ouderschap en een verantwoordelijke functie – kan pittig zijn. Mede daarom switchte ze van werkgever en kwam ze bij NS terecht: “Ik koos voor een gezin, en zocht daarom een plek met goede voorwaarden voor ouderschap.”

Kantoor

"Werken in de avonduren helpt om een actief leven te kunnen leiden."

Voor Bibi Zwolman (59) geen 9-tot-5-baan. Want als medewerker van de klantenservice bij NS staat ze de hele avond paraat voor reizigers met vragen. Hoe houd je met deze tijden een goede werk-privébalans? Ze vertelt: Ik doe webcare voor NS. Samen met mijn collega’s proberen we alle vragen van reizigers te beantwoorden.’

Winkels
Kantoor

‘Data om plannen te onderbouwen, maar altijd ruimte voor gevoel'

“Vandaag ben ik bezig met het maken van winkelcommunicatie voor op de schermen en morgen ben ik een enorm event aan het opzetten. Die afwisseling is supercool.” Juul Smit is marketeer Julia’s en StationsHuiskamer, twee horecaformules van NS Retail. “Binnen mijn functie zorg ik er op allerlei manieren voor dat reizigers de Julia’s en StationsHuiskamer weten te vinden. Samen met mijn team werken we aan goede deals, een lekker assortiment en zichtbare communicatie voor de horecaformules.” Afgelopen periode heeft Juul gewerkt aan het opzetten van het evenement Happy Tuesday, een event voor eenzame ouderen in de StationsHuiskamers.

Jouw droombaan in je mailbox?

Mis nooit meer jouw ideale vacature met onze persoonlijke vacature alerts.