We vergeten het vaak. En meestal omdat het zo vanzelfsprekend is. Een intuïtief werkende kaartautomaat, WIFI en televisieschermen in de trein, je reis plannen met de Reisplanner app, inchecken met je mobiel; het is de normaalste zaak van de wereld. Maar deze en nog vele andere voorbeelden zijn mogelijk dankzij slimme IT-oplossingen. Oplossingen die door onze IT’ers worden bedacht én uitgevoerd. Lees meer.
Onze treinen rijden al meer dan 175 jaar dankzij hoogwaardige technische oplossingen. Maar wat vandaag de dag innovatief is, is over een paar jaar alweer verouderd. Daarom voeren we continu technische verbeteringen door, zorgen we dat onze treinen goed worden onderhouden en moderniseren we treinstellen van binnen en buiten. Als technisch professional bij NS werk je vandaag aan de reis van morgen én aan die van de toekomst. Lees meer.
Bij NS werken we elke dag met hart en ziel om alle reizigers naar hun bestemming te brengen. Ook áchter de schermen. Op kantoor werken we aan het beleid en de strategie van NS, bedenken we nieuwe diensten en ontwerpen we slimmere dienstregelingen. Altijd met de reiziger voorop. Maar ook het bedenken van creatieve marketingcampagnes, het inkopen van complete treinstellen en het onderhouden van alle contacten met overheden gebeurt hier. Lees meer.
Niemand kan beter vertellen hoe het is om bij NS te werken dan onze medewerkers zelf. Daarom zijn drie collega’s met elkaar in gesprek gegaan over hoe zij werken bij NS ervaren; wat herkennen ze, waarin en waarover verschillen ze? Ze spreken over kansen en uitdagingen, halen herinneringen op en spreken over de toekomst.
De reis van morgen is voor iedereen anders. Dat geldt ook voor onze medewerkers. Je kunt je bij ons ontwikkelen en krijgt de vrijheid voor jouw ideeën. Met een mooie mix van jong talent en ervaren professionals borgen we kwaliteit en geven we innovatie de ruimte. Want welke achtergrond je ook hebt, bij NS is altijd plaats voor collega’s die de reis van morgen willen vormgeven.
“Ik werk volgend jaar 25 jaar bij NS en in die jaren heb ik allerlei verschillende functies gehad. In 1999 ben ik begonnen als conducteur en ik ben nu hoofd van het Landelijke Besturingscentrum in Utrecht.” Antal de Lange is dagelijks met zijn teams bezig om ervoor te zorgen dat de juiste treinen, ook wel het materieel genoemd, op de juiste locatie en op tijd aankomt voor bijvoorbeeld het onderhoud en de reiniging en natuurlijk de treinreizen.
Martijn
"Als scrum master houd ik me bezig met treinmodernisering. Dat gebeurt op een industrieterrein in Haarlem. Veel mensen weten het niet, maar aan de rand van het centrum van Haarlem bevindt zich een werkplaats van NS van 14 hectare groot. Verouderde treinstellen komen hier binnen en worden on-site volledig gemoderniseerd. Het team waar ik onderdeel van ben, houdt zich vooral bezig met de modernisering van het IT-gedeelte in een trein."
Alp
"Toen ik vier jaar geleden vanuit Turkije naar Nederland verhuisde, dacht ik dat het als buitenlandse jurist moeilijk zou zijn om een baan te vinden. Maar NS heeft mij een mooie kans gegeven. Als jurist bij de Legal-afdeling volg ik zaken van onze medewerkers. Zaken die erop zijn gericht om de veiligheid in de trein en op het station te waarborgen. Mijn werkzaamheden zijn vooral van administratieve aard. Zo behandel ik brieven van de rechtbank, het Openbare Ministerie, de Hoge Raad en het Gerechtshof en stel ik schadedossiers op."
Voor een goede werking van deze website worden cookies gebruikt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) tekstbestanden die door je browser worden opgeslagen. Zo maken we gebruik van functionele cookies om je instellingen te onthouden en van analytische cookies om het gebruik van de website anoniem te analyseren en te verbeteren.